ingen kontakt med mobila nätverket (s4 cm11.0)

Permalänk
Medlem

ingen kontakt med mobila nätverket (s4 cm11.0)

Jag hade till i Söndags ett abonnemang från tele2 som fungerade utan problem. På månaden så bytte jag till ett annat abonnemang ifrån tele2 och valde att behålla mitt gamla telefonnummer.

Efter att jag lagt den beställningen så dog mitt mobila nätverk. Jag fick ingen uppkoppling alls. Jag kan ringa och skicka sms, men ingen surf alls.

Efter lite pulande i inställningar och support av tele2 så lyckades jag få upp en otroligt instabil uppkoppling som försvinner varannan minut. Jag försökte få tag på inställningar ifrån tele2 via sms men jag får inget meddelande tillbaka.

Jag har även testat att köra in ett annat simkort i telefonen men det är exakt samma uppkopplingsproblem där. Det är så skumt för det fungerade jättebra innan och det har inte kommit några cyanogenmod-uppdateringar som kunde ha påverkat något.

Är det någon smart person som har några tips? Det är en s4 med cyanogenmod 11.0 och android 4.4.2.

Permalänk
Medlem

Jag kan även lägga till att jag fick ett paket ifrån tele2 efter att jag ändrat abonnemanget. Det enda som fanns däri var två papper och en liten broschyr. Såg ut som om det skulle legat något mer i paketet. De kanske har glömt att skicka några instruktioner..?