Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

AKRacing PREMIUM Gaming Chair

Tar och delar med mig av upp packning och montering av stolen sen till sist lite omdöme

Lådan med stolen kom med posten idag

en ganska rejäl bit fick hjälpa killen från posten att bära upp den (25kg + Jävligt otymplig)

här har vi då benen som är helt i metall och kromade på ovansidan som syns senare

här har vi ryggdelen , som ni ser är det rätt bred då den vilar mot en vardagsrums fåtölj , materialet är nån form av fake läder.

här är sittdynan ,en väldigt robust konstruktion ,allt i metall förutom plast detaljerna och själva dynan då (bäst att skriva det innan någon gör sig lustig)

här har vi de lösa delarna notera wannabe lättmetallhjulen tyvärr inte i metall utan hård plast

huvud och svank kuddar

Här har vi då verktygen man behöver , notera handskarna med gula fläckar som följde med :-S dock fick man stå för arbetsdrycken själv men ack så nödvändig ( allt arbete med sexkantsnycklar bör ej utföras utan god dryck )

Här har jag monterat dit hjulen höj/sänk funktionen och basen för stolen

Nu var det dags för montering av ryggstöd och även en önskan av en spontan mutation av en tredje arm men löste det hela med att dra dit skruv 1A till 2B och 1B till 2A för att få lite stabilitet och göra det lättare en träffa skruvhålen

X är mera plast som bara såg billigt ut så det strunta jag i att montera dit alls

Montering av bottenplattan , drog dit 1A och 2B först för att inte få plattan sned där efter resterande skruvar men drog inte åt dem för ens alla var på plats

pang puff baff ! så var den färdig , här med kuddar monterade

här utan kuddar

sammanfogat inläggen

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Så vad tycker jag om denna stol !
+Den är inte jätte mjuk utan alldeles lagom hård , man får en upprätt position som är toppen för ryggen.
Stolen känns stadig och robust , armstöden är lite slappa men inte så att det stör , på tal om armstöden är de skålade så att underarmarna ligger bra , armstöden är även höj och sänk bara även då rygg stödet som kan vikas ned i 45 graders vinkel så att du teoretiskt sett kan sova liggandes i den

- Det minus jag kan hitta med den är väl att det är konstläder som inte andas , har nu suttit här i dryga timmen och det börjar bli väldigt svettigt om baken

men allt som allt är jag väldigt nöjd med köpet

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5