Felsökning: Datorn stängs av dagligen/Bluescreen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Felsökning: Datorn stängs av dagligen/Bluescreen

Hej! Har nu under någon månad upplevt att datorn stänger av sig och visar bluescreen. Och jag har inte brytt mig så mycket om det förrän det har börjat att komma dagligen detta är den informationen jag får när jag har startat datorn i felsäkert läge efter åt.
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 1000009f
BCP1: 0000000000000004
BCP2: 0000000000000258
BCP3: FFFFFA800D370040
BCP4: FFFFF80000B9C3D0
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Skulle vara tacksam för snabba svar

Förtydligad rubrik
Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av 07093:

Skulle vara tacksam för snabba svar

*Rubrik ändrad*

Om man vill ha snabba och bra svar är det viktigt med en beskrivande rubrik och en informativ trådstart. Jag har justerat rubriken åt dig, men du bör uppdatera tråden med bl.a. information om datorn (specifikationer, operativsystem, ålder osv.)

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

On-topic: Har du kollat temperatur/damm? Du kan mäta temperaturen med hwmonitor eller liknande program, kör även gärna memtest och kolla att dina drivers är uppdaterade.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av screamin-daemon:

*Rubrik ändrad*

Om man vill ha snabba och bra svar är det viktigt med en beskrivande rubrik och en informativ trådstart. Jag har justerat rubriken åt dig, men du bör uppdatera tråden med bl.a. information om datorn (specifikationer, operativsystem, ålder osv.)

On-topic: Har du kollat temperatur/damm? Du kan mäta temperaturen med hwmonitor eller liknande program, kör även gärna memtest och kolla att dina drivers är uppdaterade.

Datorn är en Acer Aspire V3-772 som jag köpte ca i augusti förra året, jag har också nergraderat den till windows 7 home premium, och uppgraderat till 16 GB ram från 6 GB, och satt i en 250 Gb ssd.