Funderar på att köpa en asus g750Jm

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en asus g750Jm

Hej jag undrar om denna laptop är den bästa för summan runnt 10.000 eller ska jag spara lite mera pengar till en js vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag har testat dem lite.
Spelar du spel som BF4, Crysis3, Cod Ghost etc så kommer du få utbyte av den lite bättre prestandan i G750JS.
Men om du spelar typ Lol, Diablo3, Wow, Skyrim så räcker G750JM gott å väl.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asus.David:

Jag har testat dem lite.
Spelar du spel som BF4, Crysis3, Cod Ghost etc så kommer du få utbyte av den lite bättre prestandan i G750JS.
Men om du spelar typ Lol, Diablo3, Wow, Skyrim så räcker G750JM gott å väl.

Vad har du att säga om Asus R552JK-CN159H även om du är partisk? Det är den som jag med stor sannolikhet kommer köpa. Kämför den med era ROG t ex?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Alla datorer ni länkat skilljer lite i sina grafikkort.
från post #1-3 har datorerna 860m, 870m och 850m.

Jämförelse 850m-860m:
http://www.gaminglaptopsjunky.com/gtx-860m-vs-gtx-850m/

Jämförelse 860m-870m:
http://www.gaminglaptopsjunky.com/gtx-870m-vs-gtx-860m/

Personligen hade jag valt G750JS med 870m, den såg mest prisvärd ut i mina ögon.

EDIT:
Finns för 11990:- på Alina
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2572136

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Jag har testat dem lite.
Spelar du spel som BF4, Crysis3, Cod Ghost etc så kommer du få utbyte av den lite bättre prestandan i G750JS.
Men om du spelar typ Lol, Diablo3, Wow, Skyrim så räcker G750JM gott å väl.

Vad har ni för kylpasta förapplicerade på era datorer eftersom dom är just gaming datorer är de ju viktigt att ha bra kylpasta tycker iaf jag.
Varför jag frågar är nämligen pga att jag bytte kylpasta på en dator som var helt ny från butik och ungefär såhär såg de ut inte konstigt att datorerna går varma eller att man får dålig prestanda i spel när kylningen är katastof, om du vågar ts skruva isär och byt kylpasta direkt ifall du vill förlänga livet på din dator, nackdelen med detta är att du bryter garantin men den risken får man ta ifall man vill att ens dator ska ha rätt kylning!

förapplicerad skitpasta på laptops

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laxieboy:

Vad har du att säga om Asus R552JK-CN159H även om du är partisk? Det är den som jag med stor sannolikhet kommer köpa. Kämför den med era ROG t ex?

R552JK är bara ett annat namn för N550JK. En sån har jag faktiskt själv hemma just nu.
Den är mer diskret och tunnare än en G750 ROG.
Den klarar alla spel jag provat i FHD och medium settings.
Det som talar för denna är just att den ser lite mer ut som en vanlig om än lite mer premium dator fast den har GTX grafik. Sen att den har bättre ljud iom extern subwoofer och 4 speakers. Skärmen är FHD IPS men dock högre response time än på G750.

Jag skulle säga om spela är det du först och främst ska ha datorn till så är G750 ett bättre val då de både är större skärm(även snbbare responsetid), kraftfullare grafik och bättre kylning.

Det som talar för R552JK/N550JK är att den ser mer estetisk snygg ut med aluminium chassi samt den har sina fördelar i bättre ljud och IPS skärm.

N550 finns dock också även i ROG utförande, då heter den G550JK...börjar säljas nu i Augusti.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alexan92:

Vad har ni för kylpasta förapplicerade på era datorer eftersom dom är just gaming datorer är de ju viktigt att ha bra kylpasta tycker iaf jag.
Varför jag frågar är nämligen pga att jag bytte kylpasta på en dator som var helt ny från butik och ungefär såhär såg de ut inte konstigt att datorerna går varma eller att man får dålig prestanda i spel när kylningen är katastof, om du vågar ts skruva isär och byt kylpasta direkt ifall du vill förlänga livet på din dator, nackdelen med detta är att du bryter garantin men den risken får man ta ifall man vill att ens dator ska ha rätt kylning!

förapplicerad skitpasta på laptops

tyvärr, jag har ingen aning om vad Asus använder för kylpasta. G750 kyler iaf väldigt bra så förhoppnings vis är det en bra kylpasta som används plus att kylnings designen är bra i sig.
Upplever man att datorn blir för varm så de påverkar prestandan och den kan behöva rengöras/byta kylpasta så kan man begära att de görs på garantin.