Problem med Wifi hastigheterna på ny Laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Jun 2011

Problem med Wifi hastigheterna på ny Laptop

Hej Sweclockers.

Jag har lite bekymmer med min precis inköpta Lenovo Z50-70
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2632326.

Det är nämnligen så att jag kan inte få anslutningshastigheten till det trådlösa komma över 72mbs, min gamla bärbara en 3 år gammal Packard dator får enslutning på 144.4mbs utan problem.
Samma sak med flickvännen bärbara Acer har inga som helst bekymmer att få bättre anslutning.
Denna vägrar ansluta med högra bashastighet. Har provat tvinga på den 40Mhz utan någon skillnad.
Har provat de flesta olika alternativen i enhets hanteraren men inget verkar fungera.
Sen tycker jag det är konstigt att en sån modern dator inte klarar av 5Ghz anslutningar.

Routern jag har är en ASUS RT-N66U N900 Dual-band

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Kolla att du har senaste drivers installerade på datorn/eventuell mjukvara, på min msi gt70 2oc har jag en mjukvara som heter Killer Network Manager där jag kan välja exakt vad som ska prioriteras gällande internet hastigheter, testa även att ansluta med sladden och se ifall de blir någon skillnad, kolla även så inget energisparläge är aktiverat för wifi kortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Alexan92:

Kolla att du har senaste drivers installerade på datorn/eventuell mjukvara, på min msi gt70 2oc har jag en mjukvara som heter Killer Network Manager där jag kan välja exakt vad som ska prioriteras gällande internet hastigheter, testa även att ansluta med sladden och se ifall de blir någon skillnad, kolla även så inget energisparläge är aktiverat för wifi kortet.

Tack för svaret, tyvärr har jag testat allt som du nämnt
Med kabel är hastigheterna precis som de ska vara.