Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Nytt mekaniskt tangentbord

Har ett Razer Black Widow tangentbord som är väldigt skönt men blir jobbigt för att det låter så mycket.
Så jag letar efter ett mekaniskt tagnentbord som inte låter mycket.
Har sett ett Razer Black Widow Ultimate Stealth som har orangea brytare som ska vara tyst.
Har även sett Logitech G710+ som har Cherry MX Brown.
Så det jag undrar är vilket av dom två som är skönast?

Logitech G710+ vs Razer Black Widow Ultimate Stealth

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogarna runt katrineholm
Registrerad
Okt 2012

Skulle vilja rekommendera K70 från corsair, hur nöjd som helst med mitt

http://www.inet.se/produkt/6102554/corsair-vengeance-k70-mech...

Innan jag köpte mitt K70 hade jag ett Quickfire TK från cooler master, båda suveräna tangentbord.

http://www.inet.se/produkt/6101826/cm-storm-quick-fire-tk-mx-...

EVGA GTX 1080 / i7 4790k / Msi Z97 Krait / 16gb HyperX Fury 1600mhz / SuperFlower Leadex 1000w / ASUS PB278Q / Acer 34" Predator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2007

Corsair K70 kommer dessutom i ny version snart, K70 RGB.
http://www.corsair.com/en-us/landing/k70-rgb

Better to have and not need, than to need and not have.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av lurkiz:

Har ett Razer Black Widow tangentbord som är väldigt skönt men blir jobbigt för att det låter så mycket.
Så jag letar efter ett mekaniskt tagnentbord som inte låter mycket.
Har sett ett Razer Black Widow Ultimate Stealth som har orangea brytare som ska vara tyst.
Har även sett Logitech G710+ som har Cherry MX Brown.
Så det jag undrar är vilket av dom två som är skönast?

Logitech G710+ vs Razer Black Widow Ultimate Stealth

Ducky Shine 3 med MX Red/Black/Brown

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av bandite:

Corsair K70 kommer dessutom i ny version snart, K70 RGB.
http://www.corsair.com/en-us/landing/k70-rgb

Kan tänka mig att om man har ett sådant så kommer man att spendera mera tid med att leka med färgkombinationer än att faktiskt använda det

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av deeyay:

Kan tänka mig att om man har ett sådant så kommer man att spendera mera tid med att leka med färgkombinationer än att faktiskt använda det

Risken är överhängande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Blev väldigt sugen på Corsair K70. Men frågan är om man ska ha MX Red,Blue eller Brown. Vilken är tystast?

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Röda eller bruna. De låter lika lite (eller mycket). Blåa klickar alltid och det kan man inte komma ifrån.

Det man kan göra dock är att köpa o-ringar och sätta in under keycaps och då blir det genast mycket tystare. Men som sagt det gäller bara röda eller bruna brytare. Råder dig att testa brytarna först dock för alla gillar olika. Personligen tycker jag inte så bra om bruna för de tycker jag känns som röda som har fått grus i sig. Kunde inte riktigt vänja mig vid dem.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Det är en väldigt personlig känsla så mitt råd är att åka och pröva de du tycker är skönast.
Jag trodde att jag skulle gilla röda då det är "mest gaming" men jag hatade dem när jag sedan testade och då förlösa valet mellan bruna och blå och jag valde då bruna för det passade mig överallt (de blåa var dock skönare att skriva med)

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogarna runt katrineholm
Registrerad
Okt 2012

Gillar man känslan av blåa men inte klicket är bruna att rekommendera helt klart, jag klarade inte av blåa i längden så jag bytte till bruna.

EVGA GTX 1080 / i7 4790k / Msi Z97 Krait / 16gb HyperX Fury 1600mhz / SuperFlower Leadex 1000w / ASUS PB278Q / Acer 34" Predator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Vilken storlek på o-ringarna ska man ha till Corsair K70?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2007

Storleken är samma för alla brytare, det är nog tjockleken på ringarna du menar. Ju tjockare desto mer dämpande. Smaksak. Jag har de röda 0,2 mm ringarna till mitt Ducky Shine 2 med svarta brytare.

Model Hardness Travel Reduction Color Characteristics
40A-R 40A 0.4mm Blue More shock reduction with noticeable shorter key travel.
40A-L 40A 0.2mm Red Less shock reduction, but minimal change in key travel.

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-acce...

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Jag köpte mig ett par o-ringar på Biltema bara för att prova vid ett tillfälle även om jag inte använder dem. De fungerade bra de också. Orkade inte vänta på någon beställning när jag ville prova så jag drog bara dit och köpte ett gäng.

1/4" x 3/8" var de.