Htc one 8 vs LG G3 eller vänta på Note 4

Permalänk
Medlem

Htc one 8 vs LG G3 eller vänta på Note 4

Har idag en Note3, som är bra! Touchwiz förpestar dock telefonen något.
Men, funderar på en ny telefon och läste först många hyllade recensioner av HTC one 8. För skojs skull sökte jag på en del jämförande recensioner och då vann alltid LG 3 över One 8. Annars har jag upplevt att många användare haft problem med varm lur och lagg på sina LG 3. Jag vet inte riktigt vilken jag ska välja. De verkar bra båda. Alternativet är att vänta på Note 4, som säkert blir ett monster, men då får man stå ut med Touchwiz...

Hur hade ni resonerat?

Permalänk
Medlem

Jag hade nog behållt min Note3. Inga av modellerna du funderar på ger ju något mer än noten egentligen, förutom annan bloatware. Många klagar på TW ganska energiskt men HTC Sense är ju lika mycket bloat det och LG har förstås sin egna variant på Android de också. Vill du köra mer standard kan du ju lägga in CM eller exempelvis PA som passar utmärkt på Note (vet inte om det utvecklas så aktivt längre dock). Jag gillar dock TW bra mycket bättre än i alla fall ICS, JB och KitKats standardgränssnitt (vi får se hur nästa version blir), så jag hade nog kört på en TW-baserad rom med lite mindre bloat och funktioner som jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Vänta på Note 4. G3 och One M8 är inga stora uppgraderingar från en Note 3.

Och som ovan sagt så skulle du ju kunna roota och installera nya ROMs om du vill ha lite ändring.