Smartphone med bättre antenn?

Permalänk

Smartphone med bättre antenn?

Hej

Min sambo har nu tröttnat på usel mottagning i hemmet med sin iPhone 5. Har testat flera olika operatörer men Telia är minst dåligt...
Äldre mobiler (ej smartphones) tenderar fungera lite bättre, men det är hon ju inte så sugen på...;)
Har någon här koll på ifall någon smartphone har bättre mottagning/antenn än någon annan?
Sony har tidigare fått höga betyg i antenntester (Ny teknik) men känner någon till ifall ex. Xperia Z2 även den är bra på det området?

//Thomas

Permalänk
Medlem

Du skriver att äldre telefoner fungerar lite bättre. Har ni testat att låsa henne telefon mot 2G nätet?

Permalänk
Skrivet av carlen:

Du skriver att äldre telefoner fungerar lite bättre. Har ni testat att låsa henne telefon mot 2G nätet?

Ja det gör ingen skillnad. Kommer ändå aldrig upp i 3G ändå. Men har testat stänga av helt.
Nu tog hon och köpte en Z2 så snart få vi väl se om Sony fortfarande har något bättre antenner...

Permalänk

Hittade det här: http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article37...

Så Z2:an är troligtvis bra. Om den är som 1:an

Permalänk
Skrivet av akkaniclas:

Hittade det här: http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article37...

Så Z2:an är troligtvis bra. Om den är som 1:an

Japp, hittade den med.
Förhoppningsvis har de inte ändrat stil vg antenn till Z2:an.
Men det lär märkas under helgen när min sambo kommer göra sitt vågade hopp från iOS till Android...
Är det samma problem med den återstår väl bara fast telefoni igen...huvva.

Permalänk
Skrivet av Pomperoney:

Japp, hittade den med.
Förhoppningsvis har de inte ändrat stil vg antenn till Z2:an.
Men det lär märkas under helgen när min sambo kommer göra sitt vågade hopp från iOS till Android...
Är det samma problem med den återstår väl bara fast telefoni igen...huvva.

Vad har du för telefon då? Funkar det bättre för dig?

Permalänk
Skrivet av akkaniclas:

Vad har du för telefon då? Funkar det bättre för dig?

iPhone 4s. Funkar nåååågot bättre, men o andra sidan ringer inte jag lika mycket från hemmet som hon gör.

Permalänk
Skrivet av Pomperoney:

iPhone 4s. Funkar nåååågot bättre, men o andra sidan ringer inte jag lika mycket från hemmet som hon gör.

Okej Jobbigt med dålig täckning. Lycka till med nya telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pomperoney:

Hej

Min sambo har nu tröttnat på usel mottagning i hemmet med sin iPhone 5. Har testat flera olika operatörer men Telia är minst dåligt...
Äldre mobiler (ej smartphones) tenderar fungera lite bättre, men det är hon ju inte så sugen på...;)
Har någon här koll på ifall någon smartphone har bättre mottagning/antenn än någon annan?
Sony har tidigare fått höga betyg i antenntester (Ny teknik) men känner någon till ifall ex. Xperia Z2 även den är bra på det området?

//Thomas

Hon kanske vill sälja sin iphone 5 nu ?

Visa signatur

$$