Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Apr 2011

Asus g75 botar inte

När jag ska bota så hoppar den bara till bios igen hur ska jag göra

CPU Intel Core i7 4790K 3,5Ghz ( klockad 4.6 Ghz) .Grafikort ARES 3 MODERKORT ASUS MAXIMUS VII FORMULA. NÄTAGG Be quiet! Pure Power L8 1000+ Bronze Modulär. RAM Kingston HyperX H2O 16GB 2133MHz 16 gig (vatten kylda) HÅRDISK:ar Corsair SSD Force GS Series 240GB /120 ssd Kingston/ 2 terra CHASSI Corsair Carbide 300R Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Syns hdd i bios? har du fungerade windows på den? möts du av någon specifik felkod? lite mer information skulle hjälpa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Alexan92:

Syns hdd i bios? har du fungerade windows på den? möts du av någon specifik felkod? lite mer information skulle hjälpa

HD syns inte i bios, men hittas i min stationära dator när jag kopplar in den . Windows funkar med , hade samma problem för ett år sedan men det är någon bios inställning som måste göras och vet inte vilken det va . Med vänlig hälsning,

CPU Intel Core i7 4790K 3,5Ghz ( klockad 4.6 Ghz) .Grafikort ARES 3 MODERKORT ASUS MAXIMUS VII FORMULA. NÄTAGG Be quiet! Pure Power L8 1000+ Bronze Modulär. RAM Kingston HyperX H2O 16GB 2133MHz 16 gig (vatten kylda) HÅRDISK:ar Corsair SSD Force GS Series 240GB /120 ssd Kingston/ 2 terra CHASSI Corsair Carbide 300R Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jag tror det kan vara din hårddisk som har dåliga sectorer, eller att viktiga filer har tagits bort vilket gör att du inte kommer in i windows. Det första jag skulle göra är att kolla hälsan på hårddisken för att även om den syns på din andra dator vet man inte hur hälsan ser ut d e d, om den är felfri installera om widows, om den har skadade sectors byt ut den.