Köpråd mid range Android telefon.

Permalänk

Köpråd mid range Android telefon.

Hejsan!

Polaren vill köpa en android telefon men har absolut max 3300kr och den ska finnas lokalt i Örebro (Netonnet, Elgiganten, Mediamarktm.m)

Jag funderar på antingen:

LG G2
Xperia Z1
Nexus 5

Verkar vara svårt att bestämma bland dessa. Vet att han vill ha minst en dags batteritid och att kameran typ kvittar då han tar 2 bilder/månad till Facebook.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

LG G2 hade jag nog valt utav dessa.
Z1an ska ha dålig skärm, Nexus 5 har tyvärr dålig batteritid.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

LG G2 hade jag nog valt utav dessa.
Z1an ska ha dålig skärm, Nexus 5 har tyvärr dålig batteritid.

Lutar nog åt denna. Har även fått upp ögonen för oneplus one.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Lutar nog åt denna. Har även fått upp ögonen för oneplus one.

Pallade inte med min gamla S2 längre så jag impulsköpte en Nexus 5 (hade tänkt vänta till N6 men det är lite ovisst när den kommer)
och jag blev inte annat än nöjd! Inte alls dålig batteritid, kör över ett dygn med min. Kameran är bra, skärmen är bra, mjukvaran kan inte bli bättre.
Telefonen är bra! TJÖP

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv på Nexus 5 och känner inte av dethär med dålig batteritid. Använder .in flitigt och får ut 4,5 ~ timmar Skärmtid på en laddning. Laddar under natten varje dag, utan att vara utan ström på kvällen. Kan bero på att jag är snål med ljusstyrkan samt Wifi och Mobildata. Jag rekommenderar Nexus 5an starkt, super telefon för priset!

Permalänk

Nexusen verkar vara bättre byggd? Han hade hållt i en G2 och tyckte inte om hur billig den kändes tydligen Lutar nog åt en nexus..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Av de tre så rekommenderar jag utan tvekan Z1. Skärmen tycker jag är bättre än på min gamla Galaxy S3. Den är mycket rapp och responsiv i allt. Dessutom är byggkvaliten perfekt. Bra kamera och batteritid. Sen är ju vattentåligheten en myclet trevlig bonus då man inte behöver oroa sig ett minsta dugg om man vill använda sin telefon i (ös)regn eller om man är lite blöt på händerna.

Fråga gärna om du undrar något mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man tycker Nexus 5 har dålig batteritid så kan man köpa ett löst batteri (med större kapacitet så klart), sedan bara byta ut.
Tex: http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/LG-Nexus-5-32GB-ba...

Permalänk
Medlem

Tycker att det bara finns ett val ärligt talat... Oneplus one!! Är helt klart värd eventuell väntan samt slår alla dagens mobil på fingrarna när man jämför ja allt med vad man betalar för den..

Visa signatur

here we go!

Permalänk

håller garanterat med norrby89 fick en invite och beställde en idag köp köp köp den är nice!

Visa signatur

ljud: AKAI AM-2450 YAMAHA GE-30 YAMAHA K-220 dator: IBM PS/1 Commodore 64 och 128 Amiga A500, en random p3 och en syncmaster crt

Permalänk
Medlem
Skrivet av grazzt:

Om man tycker Nexus 5 har dålig batteritid så kan man köpa ett löst batteri (med större kapacitet så klart), sedan bara byta ut.
Tex: http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/LG-Nexus-5-32GB-ba...

I stort sett helt säker på att det inte stämmer.
Dels brukar alltid batterier med mycket mer energi i samma format än orginalbatteriet vara bluff.
Dels är batteriet på bilden (BL-T7) för LG G2 och passar INTE i N5.
Dels har jag inte sett en enda bekräftad uppgift att det finns större batterier till N5 som inte förstorar telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Nexusen verkar vara bättre byggd? Han hade hållt i en G2 och tyckte inte om hur billig den kändes tydligen Lutar nog åt en nexus..

Klarar han sig med medioker batteritid så är Nexus 5 det självklara valet. Nexus 5 är bättre på nästan allting utom batteritid.
Den har lägre responstid, mindre bloatad mjukvara, bättre kamera och mer.
Batteritiden man kan vänta sig är runt 4timmar med skärmen på vid lätt användning (t.ex. websurf/SMS) och ett dygn standby (med skärmen av) per laddning. (G2 har ca 5timmar med skärmen på under samma användning)
Så bara han inte pillar med mobilen mer än 4timmar så ska batteriet räcka en dag.

Oneplus One är även den en jättebra telefon, men denna går inte att köpa i butik. Den måste du ha invite för och måste köpa via deras online affär. Och detta kan vara lite för bökigt kan jag tänka mig (speciellt då du skrev att den ska finnas lokalt). Den är även väldigt stor för en telefon, vilket inte alla gillar.

Skrivet av grazzt:

Om man tycker Nexus 5 har dålig batteritid så kan man köpa ett löst batteri (med större kapacitet så klart), sedan bara byta ut.
Tex: http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/LG-Nexus-5-32GB-ba...

Det batteriet har inte ens rätt dimensioner. Det är ett G2 batteri.
Vad är detta för konstig hemsida?..
Sedan blir som andra här nämnt batterier inte magiskt större utan att även växa fysiskt.

Permalänk

Det blev en Nexus 5. Blev nästan sugen på en jag med, kan verkligen inte förstå den sjuka prisökningen den blir att ta tex en LgG3. Visst 1000-1500kr kanske skulle gå men han fick liksom tag i en Nexus 5 black för 2500kr ny i affär.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Motorola G! Billig och extremt trevlig telefon!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem

En fråga ang. Nexus-lurar.

Han köpte N5 för 2500 ny, då borde den ligga runt 1700-2200 beg. eller? Samt N4 kostar väl 1000-1400 beg. Men vad kostar Nexus GT-I9250? Tycker jag ser den beg. för lika mycket eller bara någon hundring lägre än Nexus 4an.

Någon som har koll?

Permalänk
Inaktiv

Köp en begagnad high end i nyskick på blocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axsve:

Av de tre så rekommenderar jag utan tvekan Z1. Skärmen tycker jag är bättre än på min gamla Galaxy S3. Den är mycket rapp och responsiv i allt. Dessutom är byggkvaliten perfekt. Bra kamera och batteritid. Sen är ju vattentåligheten en myclet trevlig bonus då man inte behöver oroa sig ett minsta dugg om man vill använda sin telefon i (ös)regn eller om man är lite blöt på händerna.

Fråga gärna om du undrar något mer!

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att den är vattentålig så länge oringarna håller sig kvar vilket det inte gör längre på min Z1a. De som används mest (USB) har börjat lossna för mig så den luckan stängs inte längre och märkt att headphone ingången också börjat lida av liknande problem inte alls lika synligt men oringen har börjat släppa på vissa ställen så det är bara några månader till tills den släpper.

Tror inte garantin tar heller sådant då det hamnar nog i slitage området så kan nog bara hoppas försäkringen tar det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Problemet är att den är vattentålig så länge oringarna håller sig kvar vilket det inte gör längre på min Z1a. De som används mest (USB) har börjat lossna för mig så den luckan stängs inte längre och märkt att headphone ingången också börjat lida av liknande problem inte alls lika synligt men oringen har börjat släppa på vissa ställen så det är bara några månader till tills den släpper.

Tror inte garantin tar heller sådant då det hamnar nog i slitage området så kan nog bara hoppas försäkringen tar det.

Bästa tillbehöret att köpa är dockan eller magnetladdarna, går att få tag på väldigt billigt. Jag har aldrig öppnat mina portar förutom för att sätta in simkort och SD-kort. Grymt nöjd med min telefon.
Sen kan man bara beställa nya luckor billigt på ebay, bra att ha hemma?