OSX Yosemite Public Beta

Permalänk

Har hittills upplevt några ofrivilliga avstängningar men i övrigt så upplever jag betan som väldigt stabil och trevligt att använda.

Permalänk
Medlem

Developer Preview 5 dök upp igår känns som som det börjar bli lite stabilare nu samma sak med iOS 8 beta 5 lite mer responsivt även om det är marginella skillnader i funktions väg från beta 4 . Skönt att Vmware numera fungerar i Yosemite med så att man kan köra virtuella miljöer i Yosemite. Kommer bli en rolig höst när båda släpps i sina GM / Officiella versioner.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Någon som kör betan och vet om följande program fungerar (utan större problem)?

* CrossOver
* Vox
* Garmin Fit Express

Visa signatur

MacBook Pro Retina, Mac Mini, iPhone, iPad, iPod, Apple TV, Apple Cinema Display

Permalänk
Medlem

Installerade den publika betan för ett par dagar sedan på min test-dator(MacBook Pro, 13", mid 2009) och det verkar fungera bra än så länge. Har dock haft att launchd kraschat ett par gånger. Verkar ske om man lämnar den med locket uppfällt och går iväg ett tag(en timme eller mer). Så har den startat om när man kommer tillbaka och klagar på att launchd kraschat.

Permalänk
Medlem

Yosemite på GA-P55-USB3

Yosemite PB2 funkar oväntat bra. Snyggaste OSX på länge, dessutom, förvånande nog.

Jag såg till att min Mavericksinstallation funkade med Clover som bootloader, sedan tankade jag hem Yosemite Public Beta 2 via Apples store och valde installera, startade om datorn och i Clover-bootmenyn valde jag "installera OSX" varpå det hela installerades utan strul.

Enda abret var att en 650Mbyte återställningspartition skapades och eftersom jag kör OSX Yosemite på en 80GB SSD så funderar jag på att ta bort den.

Så, vad är då problemen? Små, inte värre än för andra "hackintosh"-installationer. Datorn bootade som sagt utan problem, men några saker fattades:

* Ljud. Fick dra hem en fix för att återställa ALC892-ljudet.
* USB3 - samma här.
* Internt nätverkskort behövde en kext. Fick även se till att det fick numreringen en0 och mitt wifikort en1 för att kunna autentisera mig på icloud och app store.
Fick i booten slå på developer-option, för att ladda osignade kextar. Lite av ett potentiellt problem om Apple blir striktare på sådant.

Inga krångliga problem egentligen, däremot är mina USB2-portar sega, ska kolla om det även gäller i Mavericks. Spelar mindre roll då jag ju har USB3-portar att använda.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7