Ny dator där spel är kul men ingen prioritet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götene
Registrerad
Mar 2011

Ny dator där spel är kul men ingen prioritet

Har precis sålt min macbook och återvänder till windows igen. Har en budget runt 7000:- som jag absolut vill hålla, men om ni anser det orimligt så går smärtgränsen vid 10000:-

Edit: sneglat lite åt Asus K551LN men är osäker på vad den presterar

Datorn kommer huvudsakligen användas för allmänt surfande och filmtittande men jag vill ha möjligheten att nån gång då och då få spela av mig lite med spel som battlefield 3 eller liknande. Den behöver givetvis inte maxa detta men kännas speldugligt och någorlunda snyggt.

Samt kan någon ge en lätt ranking av grafikkorten för laptops? hur bra är ett Geforce GT850M i jämförelse med andra kort i samma budget

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

https://www.komplett.se/msi-gp60-156-full-hd/815488#!tab:extr... Ligger på en kampanj hos Komplett just nu, prisvärd nanting och klarar lätt bf3, har själv en i5 version.

CPU: Intel Core i5-6600K @ 4.4 Ghz, 1,29V | CPU kylning:Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | SSD: HyperX Fury 250GB | HDD: 1TB WD Blue | Mobo: Gigabyte GA-Z170X-GAMING 3 | Nätagg: EVGA 500W White | Chassi: Corsair Carbide Series 200R

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010

"Jag vill ha en bil, den ska prestera som en Ferrari när jag behöver det, men ska kosta som en Ford fiesta... kan sträcka mig till vad en ny Volvo kostar, kanske..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Lindell90:

"Jag vill ha en bil, den ska prestera som en Ferrari när jag behöver det, men ska kosta som en Ford fiesta... kan sträcka mig till vad en ny Volvo kostar, kanske..."

en 740/940 ltt/ftt med ställbar wastegate fixar biffen

S A D B O Y S

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av Lindell90:

Skillnaden är att detta problem är väldigt lättlöst och inlägget ovanför ditt är ett perfekt exempel på dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götene
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Subiray:

https://www.komplett.se/msi-gp60-156-full-hd/815488#!tab:extr... Ligger på en kampanj hos Komplett just nu, prisvärd nanting och klarar lätt bf3, har själv en i5 version.

Hur är din ljudmässigt. Tror du de skiljer sig mycket åt?
Hur känns storleken tycker du?
Batteritid?
Går det lätt att montera typ ssd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av fredriksahl:

Hur är din ljudmässigt. Tror du de skiljer sig mycket åt?
Hur känns storleken tycker du?
Batteritid?
Går det lätt att montera typ ssd?

Absolut inte störande ljudvolym. Beror på hur tunga spel du lirar.
Lagom storlek, ~2.5kg är inget att klaga på, varken fet eller dyl.
Som sagt beror även det på vad jag ska hitta på, lirade wow i 3 timmar på batteriet, vet ej om det är bra eller dåligt.
Pissenkelt!

CPU: Intel Core i5-6600K @ 4.4 Ghz, 1,29V | CPU kylning:Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | SSD: HyperX Fury 250GB | HDD: 1TB WD Blue | Mobo: Gigabyte GA-Z170X-GAMING 3 | Nätagg: EVGA 500W White | Chassi: Corsair Carbide Series 200R

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götene
Registrerad
Mar 2011

Sådär snålheten fick bestämma över spellustan och det blev en sån här istället: http://www.inet.se/produkt/1971794/asus-k551ln-i5-8gb-500gb-s...

Inte riktigt Mac i byggkvaliten men det hade jag väl inte räknat med precis. Lite jobbigt att gå från Retinaskärm till denna dock
Av det jag testat hittills duger den gott till mig. Förutom hårddisken då. Det blir till att byta till en SSD istället.

För att slippa skruva isär och titta frågar jag här om någon har en aning om det är några speciella mått jag måste förhålla mig till? Hur funkar det att klona disken, är det lätt ordnat?

Kanske Asus.David kan sprida lite ljus över det hela?