Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2010

Problem med GoPro

Hej!
Formaterade om mitt minneskort som är ett class 10 minneskort och efter det så har inte min gopro 2 funkat som den ska.

Problem som uppstår är att när jag har minneskortet i tar det väldigt lång tid för kameran att starta och den fryser o visar endast "film" ikonen, inget annat.
Och efter en stund när den väl kommit in så kan jag inte ta några kort eller filma in några videos.
Det står inte "NO SD" utan det står bara "0" som i 0 videos eller bilder, men det går inte att filma eller ta några bilder.

Om jag sedan går in på inställningar på kameran och försöker formatera så är det inte för ens då den säger "NO SD"

Formaterade minneskortet till FAT32 och 32kb.
Har även provat 16kb och standard som storlek för allokeringsenhet
men ingenting hjälper...

Några förslag om vad som kan vara fel eller vad jag bör testa för att försöka få den att funka som innan?
Minneskortet funkar att föra över vanliga filer på datorn så är inte det som är felet, minneskortet är även nyköpt och funkade för bara någon dag sen tills jag formaterade om det. Ska jag använda mig av något program för att formatera det istället för rakt fram i Windows?

Har det här minneskortet: https://www.inet.se/produkt/5331212/samsung-sdhc-pro-32gb-cla...

Men det bör ju egentligen inte spela någon större roll eftersom det har funkat innan för både ta kort, filma och göra timelapses utan problem
och kameran har startats snabbt utan några problem, detta började hända nu efter formateringen.

Anledningen till att jag blev tvungen att formatera var för att jag hade filmat in något men när jag skulle överföra det till datorn så var minneskortet corrupt och vart tvungen att formatera det. Använde även EASEUS för att återställa filerna som försvann efter formateringen, om det kan vara det som har orsakat det.

CPU: Intel Core i5 4670K | GPU: EVGA Geforce GTX 780 | MOBO: AsRock Z87 Pro3 | PSU: Fractal Design Integra R2 750w |
RAM: Corsair Vengeance Low Profile 2x4gb | CHASSI: Fractal Design Define R4 White Window | SSD: Samsung 840 250gb |
HDD: Seagate Barracuda STX000DM001 2TB + 3TB | CPU-FAN: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Du skall alltid formatera minneskort inne i kameran! Testa att göra det, borde göra saker bättre.

Sen så finns det lite buggar med minneskort, om det står att du måste formatera kortet så behöver troligen inte göra det. Följ den här guiden, funkar för min GoPro 3 Black. Har aldrig förlorat film och det går på 1 minut.

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Jun 2006

Det låter som kortet är slut. Om det inte blir bättre av att formatera i kameran så köp nytt

Simlärare