Philips HTL4110b ljudlimpa problem

Permalänk

Philips HTL4110b ljudlimpa problem

Tjena. Vet inte riktigt om detta är rätt forumdel. Har köpt en Philips HTL4110 b soundstage (ljudlimpa) som jag har problem med. Har kopplat från HDMI ARC på ljudlimpan till HDMI ARC på min Panasonic ST 60 TV. Sappas digitalbox, ps3 och dator är kopplade till övriga HDMI ingångar på tv:n. Problemet är att jag får ett knäppande och ibland svajande ljud från högtalaren. Är det bara hdmikabeln mellan ljudlimpan och tv:n (det står high speed på den kabeln) som måste vara av nyare modell eller måste alla kablar i systemet vara kompatibla med HDMI 1.4. Och en annan korkad fråga, måste alla ljudkällor såsom dator och ps3 vara ARC kompatibla? Jag har uppdaterat programvaran på limpan och tv:n samt kollat igenom inställningarna. / Lars

Permalänk

Eftersom att alla enheter är plugga till TV:n som sen skickar det till ljudlimpan så spelar det ingen roll vad de kan och inte kan.
Ljudsignalen är digital så kommer det ljud så ska allt komma. Kolla att strömkabeln sitter i som den ska så att den inte skapar små blixtar eller EMR.

Ploppar det och har sig även om det inte är något ljud som kommer från TV:n? Testa med HDMI i och ute. Om den fortsätter knäppa så är från strömmen, annars är det signalen eller tolkaren.

Om den slutar att göra ljud ifrån sig med HDMI urdraggen så skulle jag testa att skicka ljudet via den Optiska kanalen istället.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN