Medialaptop som inte blir så varm / bra byggkvalité för under 4000:-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2003

Medialaptop som inte blir så varm / bra byggkvalité för under 4000:-

Uppdatering 2014-08-09: Det blev en HP 350 i3 1.7 laptop för 3.749:- (nedsatt från 4.749:-) från Dustinhome.

Citat:

Ska köpa ny maskin till min mor. Hennes 10+ år gamla WinXP laptop ska äntligen dö!

KRAVSPEC.

• Windowsmaskin då hon är van vid det och hon ska kunna använda BankID och Officepaketet.

• Datorn ska också klara av 1080p video utan problem och ha en HDMI-port.

• Skärmen bryr jag mig inte så mycket om då maskinen ska vara inkopplad till en 28" LCD-TV mestadels av tiden. Denna datorn ska alltså inte tas med någonstans så vikt och batteri spelar ingen roll.

• Det är också bra om skärmen/laptopen inte är för stor, den ska stå i ett skåp under TV:n, så 10-13" blir nog bra.

Men. Jag vill gärna se god byggkvalité. Jag vet hur billiga laptops kan bli varma av bara helvete, snart börjar lödpunkterna glappa och sen är det kört.

Efter att ha kollat runt lite här på forumet hittade jag denna rekommenderad: Acer Aspire E3-111 11,6" HD matt. Jag behöver som sagt inget monster till maskin här, men 2500:- känns ganska nervöst att betala om man vill att maskinen ska hålla ett tag.

Jag funderade ett tag på att köpa en fläktlös Barebone (ex. Zotac ZBOX C-serie), fästa på baksidan av hennes 28" LCD-TV och bara installera Win7 på den. Men jag har ingen tidigare erfarenhet av Barebone, och dessutom kan det kanske vara praktiskt att kunna sitta med datorn vid ett bord vid vissa tillfällen.

Vad säger ni?