Permalänk

hp pavilion dv5 startar inte.

Hej för någon månad sedan så hitta jag farmor och farfars gammla lapto en hp pavilion dv5 med kända överhettnings problem samt skärm fel. Nu vart det skärmen som var dålig så jag plokade isär den och fixade till så skärmen börja funka igen men nu så har datorn slutat starta den laddar men startar inte på något sätt. Någon som kännertill likande fel på datorer? (Värt att nämna: att en gång då jag lade ner locket på den så klickade det till som om en plast bit lossade tup och om man skakar datorn så kan man höra något skrammla och är det pga denna plastbit som det inte startar?)

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Skrivet av john00133:

Hej för någon månad sedan så hitta jag farmor och farfars gammla lapto en hp pavilion dv5 med kända överhettnings problem samt skärm fel. Nu vart det skärmen som var dålig så jag plokade isär den och fixade till så skärmen börja funka igen men nu så har datorn slutat starta den laddar men startar inte på något sätt. Någon som kännertill likande fel på datorer? (Värt att nämna: att en gång då jag lade ner locket på den så klickade det till som om en plast bit lossade tup och om man skakar datorn så kan man höra något skrammla och är det pga denna plastbit som det inte startar?)

DV5 är inte värd att laga dom överhettar och processorn/Gpu´n lossnar från moderkortet. det ska då lödas fast igen sök på (Reballing)
var det AMD eller Nvidia grafik? vad ja kommer ihåg överhettade Nvidia lättare.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

DV5 är inte värd att laga dom överhettar och processorn/Gpu´n lossnar från moderkortet. det ska då lödas fast igen sök på (Reballing)
var det AMD eller Nvidia grafik? vad ja kommer ihåg överhettade Nvidia lättare.

Det är nvidia och jag skulle görna vilja laga den ska även fixa värme felen på den när vintern är kommen

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Skrivet av john00133:

Det är nvidia och jag skulle görna vilja laga den ska även fixa värme felen på den när vintern är kommen

har inget med sommar/vinter att göra. för att fixa den så behövs det säkert göras en omlödning av cpu/gpu detta kostar för mycket.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Har en Pavilion dv7 som inte startar men när jag låter den vara igång i 1-2 timmar då startar den och jag kan använda den precis som vanligt.

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b