Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2009

seg asus n56dp

Hej har en asus n56dp som jag har haft sedan februari 2013, efter ca ett halvår så blev den jätte dålig så jag lämnade in den för ca 2 månader sedan, då bytte dom bland annat HDD, nu har jag använt datorn i ca 3 veckor sedan jag fick tillbaka den, och jag tycker att den är riktigt seg, att byta låtar i soundcloud tar långt tid och jag kan bara drömma om att se en film i HD på Vimeo, detta är något som jag förväntar mig att kunna göra med denna dator. Har någon tips på hur jag kan kolla vad det är som gör att det går så segt, jag har inte tummen mitt i handen när det kommer till datorer utan vill ha en som bara ska fungera. OP är Win8, skall jag prova att uppdatera mig till Win 8.1 i första hand?.
Mvh

Datorn:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1523443

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Hägersten
Registrerad
Sep 2006

Du bör ha ett program installerat som heter Asus Live Update, kör det och uppdatera alla drivers till senaste.
Sen kan du gärna uppdatera till Windows 8.1 via Windows Store gratis. Win 8.1 är generellt bara bättre än 8.0.

//
Använder just nu: ROG Gladius II Origin, ROG Strix Flare, ROG Strix Edge, ROG Strix Fusion 500, Chromebook Flip C302