Väska att flytta datorn i? Tåg-resa med sationär dator.

Permalänk
Testpilot

Väska att flytta datorn i? Tåg-resa med sationär dator.

Hejsan!

Ber om ursäkt om detta är i fel sub-forum, men kuynde inte hitta något bättre.

----------------

Det är så att jag och bror min ska ut och resa en sväng och tänkte försöka släpa med oss våra datorer dit vi ska, men har inte kommit på något vettigt sätt att släpa med dem.
Resan är Gävle->Eksjö, med totalt 2 tåg och 1 buss i bytet.

Chassies som används är ett "Bitfenix Merc Beta" och ett "CoolerMaster HAF 912"

Någon här som rest med en stationär på tåg förut, eller kanske har en idé iaf om hur man skulle kunna skydda datorn bästa möjliga?
Har funderat på stora reseväskor, men inte hittat någon som verkar passa måtten.

Tack på förhand!

Mvh
Phoenix ~

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ikea-kasse med spännband runt!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Mansonite:

Ikea-kasse med spännband runt!

Haha mjo, problemet då är att den blir inte speciellt skyddad om någon tex. dumpar sin väska ovanpå, och sedan stöldrisken med att öppet visa att man har en dator står ;P

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Haha mjo, problemet då är att den blir inte speciellt skyddad om någon tex. dumpar sin väska ovanpå, och sedan stöldrisken med att öppet visa att man har en dator står ;P

Linda in den i en handduk, lakan eller liknande.
Är ni väldigt oroliga så är det lika bra att plocka ut grafikkort, cpu-kylare och RAM och förvara separat. Då kan folk slänga väskor på datorn bäst fan dom vill

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Spelar ingen större roll hur pass bra du packar in datorn, största problemet är att komponenterna i datorn kan lossna och flyga runt. Att linda in datorn i mjuka/skyddande lager skyddar bara chassit mot märken.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Testpilot
Skrivet av iFraja:

Spelar ingen större roll hur pass bra du packar in datorn, största problemet är att komponenterna i datorn kan lossna och flyga runt. Att linda in datorn i mjuka/skyddande lager skyddar bara chassit mot märken.

Skrivet av Mansonite:

Linda in den i en handduk, lakan eller liknande.
Är ni väldigt oroliga så är det lika bra att plocka ut grafikkort, cpu-kylare och RAM och förvara separat. Då kan folk slänga väskor på datorn bäst fan dom vill

Jag tänkte montera ur grafikkortet och packa det löst då det är det enda som inte sitter rejält skruvat i datorn, tänkte mest något transportmedel som gör det lätt att flytta hela paketet och som inte är öppet så någon bara plockar skiten och går av tåget när man tittar bort

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >