ogiltig lagerkonfiguration på steam

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2014

ogiltig lagerkonfiguration på steam

Hej på er alla! Har nu köpt Batman Arkham Orgins på steam men när jag försöker installera det så kommer det upp en ruta där det står. ``Ett fel inträffade under installationen av batman arkham orgins (ogiltig lagerkonfiguration)´´. Har försökt installera spelet på alla mina tre hårddiskar `C,D och e´ men med samma resultat. Är VÄLDIGT tacksam för all hjälp jag kan få. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Okt 2012

Kan du uppdatera steam?
Har läst att man kan få detta fel om steam-klienten inte är uppdaterad.

"invalid depot config" heter felet på engelska.

CPU: I5-3570K | RAM: 16GB (4x4GB) Corsair LP | MB: Asus Maximus V Gene Z77 | GPU: MSI Radeon RX580 Armor 8GB | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Crucial MX300 750GB | Monitor: Yamakasi Catleap 2B Extreme | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Kubuntu 18.04 LTS & KDE Neon User Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2014

hur uppdaterar jag det

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2008

Googlade på det du skrev, fast på engelska ("batman arkham origins invalid storage configuration"). Jag fick då upp att det skulle heta "invalid depot config" bland länkarna. Jag testade sedan att söka på "batman arkham origins "invalid depot config", men hittade inget så jag tog bort "batman" ur texten och fick då fram denna tråd på Steam forums med samma problem fast för ett annat spel (Borderlands 2).
Då jag nu visste att det var ett generellt fel i Steam, så googlade jag på "steam "invalid depot config"" och fick fram denna tråd där en Steam-anställd har detta att säga:

Citat:

If you get this error, it's because your Steam client needs to update to the latest version.
Click Steam -> Check for Steam Client Updates and check under Help -> About Steam, the Steam package version should be 1373418487 or higher.
Briefly disable any Anti-Virus or Firewall programs that might interfere with the Steam client update process.

Sedan skriver denna även detta:

Citat:

or just run steam://flushconfig

(Detta kör du från startmenyns kör-fält.)

Hoppas det hjälpte!

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2014

tack så mycket vi ska prova lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2014

Tackar för hjälpen nu funkar det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Teh Daniel:

Googlade på det du skrev, fast på engelska ("batman arkham origins invalid storage configuration"). Jag fick då upp att det skulle heta "invalid depot config" bland länkarna. Jag testade sedan att söka på "batman arkham origins "invalid depot config", men hittade inget så jag tog bort "batman" ur texten och fick då fram denna tråd på Steam forums med samma problem fast för ett annat spel (Borderlands 2).
Då jag nu visste att det var ett generellt fel i Steam, så googlade jag på "steam "invalid depot config"" och fick fram denna tråd där en Steam-anställd har detta att säga:

Hoppas det hjälpte!

Så jävla bra svar istället för LMGTFY, kudos till dig!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Teh Daniel:

Hoppas det hjälpte!

Cred för detektivarbetet!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Teh Daniel:

Hoppas det hjälpte!

Bra daniel:-)

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift