ogiltig lagerkonfiguration på steam

Permalänk
Medlem

ogiltig lagerkonfiguration på steam

Hej på er alla! Har nu köpt Batman Arkham Orgins på steam men när jag försöker installera det så kommer det upp en ruta där det står. ``Ett fel inträffade under installationen av batman arkham orgins (ogiltig lagerkonfiguration)´´. Har försökt installera spelet på alla mina tre hårddiskar `C,D och e´ men med samma resultat. Är VÄLDIGT tacksam för all hjälp jag kan få. :/

Permalänk
Medlem

Kan du uppdatera steam?
Har läst att man kan få detta fel om steam-klienten inte är uppdaterad.

"invalid depot config" heter felet på engelska.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

hur uppdaterar jag det

Permalänk
Avstängd

Googlade på det du skrev, fast på engelska ("batman arkham origins invalid storage configuration"). Jag fick då upp att det skulle heta "invalid depot config" bland länkarna. Jag testade sedan att söka på "batman arkham origins "invalid depot config", men hittade inget så jag tog bort "batman" ur texten och fick då fram denna tråd på Steam forums med samma problem fast för ett annat spel (Borderlands 2).
Då jag nu visste att det var ett generellt fel i Steam, så googlade jag på "steam "invalid depot config"" och fick fram denna tråd där en Steam-anställd har detta att säga:

Citat:

If you get this error, it's because your Steam client needs to update to the latest version.
Click Steam -> Check for Steam Client Updates and check under Help -> About Steam, the Steam package version should be 1373418487 or higher.
Briefly disable any Anti-Virus or Firewall programs that might interfere with the Steam client update process.

Sedan skriver denna även detta:

Citat:

or just run steam://flushconfig

(Detta kör du från startmenyns kör-fält.)

Hoppas det hjälpte!

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

tack så mycket vi ska prova lite

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen nu funkar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh Daniel:

Googlade på det du skrev, fast på engelska ("batman arkham origins invalid storage configuration"). Jag fick då upp att det skulle heta "invalid depot config" bland länkarna. Jag testade sedan att söka på "batman arkham origins "invalid depot config", men hittade inget så jag tog bort "batman" ur texten och fick då fram denna tråd på Steam forums med samma problem fast för ett annat spel (Borderlands 2).
Då jag nu visste att det var ett generellt fel i Steam, så googlade jag på "steam "invalid depot config"" och fick fram denna tråd där en Steam-anställd har detta att säga:

Sedan skriver denna även detta:

(Detta kör du från startmenyns kör-fält.)

Hoppas det hjälpte!

Så jävla bra svar istället för LMGTFY, kudos till dig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teh Daniel:

Googlade på det du skrev, fast på engelska ("batman arkham origins invalid storage configuration"). Jag fick då upp att det skulle heta "invalid depot config" bland länkarna. Jag testade sedan att söka på "batman arkham origins "invalid depot config", men hittade inget så jag tog bort "batman" ur texten och fick då fram denna tråd på Steam forums med samma problem fast för ett annat spel (Borderlands 2).
Då jag nu visste att det var ett generellt fel i Steam, så googlade jag på "steam "invalid depot config"" och fick fram denna tråd där en Steam-anställd har detta att säga:

Sedan skriver denna även detta:

(Detta kör du från startmenyns kör-fält.)

Hoppas det hjälpte!

Cred för detektivarbetet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teh Daniel:

Googlade på det du skrev, fast på engelska ("batman arkham origins invalid storage configuration"). Jag fick då upp att det skulle heta "invalid depot config" bland länkarna. Jag testade sedan att söka på "batman arkham origins "invalid depot config", men hittade inget så jag tog bort "batman" ur texten och fick då fram denna tråd på Steam forums med samma problem fast för ett annat spel (Borderlands 2).
Då jag nu visste att det var ett generellt fel i Steam, så googlade jag på "steam "invalid depot config"" och fick fram denna tråd där en Steam-anställd har detta att säga:

Sedan skriver denna även detta:

(Detta kör du från startmenyns kör-fält.)

Hoppas det hjälpte!

Bra daniel:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift