Retunera paket som inte blivit uthämtat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Retunera paket som inte blivit uthämtat

Beställde hörlurar från komplett som jag vill returnera, som igår kom fram till Ica supermarket.

Undrar om det räcker med att gå dit och be dem returnera paketet, eller måste jag hämta ut det och skicka tillbaka det själv ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005

Kolla med komplett vad dom säger så du inte åker på en avgift,
vanligen brukar det gå bra att göra så som du skriver (har dock aldrig gjort det från komplett)

/Mvh

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Yanpan:

Beställde hörlurar från komplett som jag vill returnera, som igår kom fram till Ica supermarket.

Undrar om det räcker med att gå dit och be dem returnera paketet, eller måste jag hämta ut det och skicka tillbaka det själv ?

Det är bara tala om för personalen på Ica att du inte vill hämta ut det så kommer det gå i retur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Skuggan74:

Det är bara tala om för personalen på Ica att du inte vill hämta ut det så kommer det gå i retur.

Föga genomtänkt råd då många företag fakturerar en avgift för ej utlöst paket i ett sådant fall.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Yanpan:

I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), postförskottsavgift samt hanteringsavgift på 295 kronor.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Det är billigare att hämta ut paketet och returnera det, då betalar man som kund enbart frakten

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av twit:

Föga genomtänkt råd då många företag fakturerar en avgift för ej utlöst paket i ett sådant fall.

Han får ändå betala avgiften för postförskottet oavsett isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Skuggan74:

Han får ändå betala avgiften för postförskottet oavsett isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det kräver ju att det faktiskt är postförskott inblandat, inte sant?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010

Kontakta komplett och skit inte bara i paketet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Ja för tusan. Kontakta komplett!
Dustin har också avgift för icke uthämtat paket men kontaktar man dem så får du som svar att du kan låta paketet gå i retur.
Säger man inget så åker man på avgiften. Nu vet jag inte hur komplett gör men ändå.

Dustin:
"Outlöst försändelse
För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till Dustin Home AB debiteras en avgift om f.n. 313 kr inklusive moms för att täcka Dustin Home AB:s transport- och administrationskostnader. "

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av SAS404:

Jag brukar gå till postombudet och bara säga att dom ska skicka tillbaka paketet direkt, har inte kostat mig något. Har alltid gått bra förutom 1 gång när jag blev krävd på avgift.

logiken där?

OnT: Jag skulle också börja med att kontakta Komplett. Är det rätt person som svarar så kanske det kan gå på goodwill? I vilket fall skulle jag aldrig låta postombudet skicka tillbaka paketet utan vetskap för om eller hur mycket avgiften kan ligga på.

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av SAS404:

Logiken är att det alltid är bättre att kontakta återförsäljaren och fråga hur man ska göra.

Bygg inte din åsikt på något som du inte skrev i ditt förra inlägg tack!

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW Hybrid
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i