Permalänk
Medlem

Snyggt! Fina bilder också!

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, Fräsig kärra! För att citera en välkänd figur

Skrivet av Zoyadog:

Tid finns alltid! Dessutom kan man modda utan att behöva köpa massa dyra saker

Nja, tid har jag lite ont om. Rätt mycket plugg just nu... Blä... :c

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C

Permalänk

Mycket stiligt bygge!

Var kan man köpa såna clips att sätta ihop 24-pinskablarna i varandra med? Så man får det lite mer rakt coh stiligt.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Skrivet av fredrikstorm:

Mycket stiligt bygge!

Var kan man köpa såna clips att sätta ihop 24-pinskablarna i varandra med? Så man får det lite mer rakt coh stiligt.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m57...

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk
Proffsmobbare

Är så galet avis på färgkombinationen, fantastiskt snygg.

Permalänk
Medlem

Wow, hur missade jag detta?! Ser kalasbra ut

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Verkligen superfint, vad duktig du är! =D

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut!

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Grymt , stilrent superbygge snygga foton
Det en annan bygger är ju ett ormbo med kablar med en massa frost fotat med mobilen.
Det behövs tjejer med kunskaper utöver det vanliga speciellt på ett sånt här område.
Finns så många klåpare av motsatta könet, så jäkla läckert när en Tjej visar vad skåpet ska stå.

Tack

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Discokungen
Skrivet av gubben:

Grymt , stilrent superbygge snygga foton
Det en annan bygger är ju ett ormbo med kablar med en massa frost fotat med mobilen.
Det behövs tjejer med kunskaper utöver det vanliga speciellt på ett sånt här område.
Finns så många klåpare av motsatta könet, så jäkla läckert när en Tjej visar vad skåpet ska stå.

Tack

Jag vet inte riktigt om du är ute efter att förolämpa de flesta eller det är meningen att det ska vara en komplimang. Förvirrande.

Jag tycker det är ett vackert projekt i vilket fall som helst!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag vet inte riktigt om du är ute efter att förolämpa de flesta eller det är meningen att det ska vara en komplimang. Förvirrande.

Jag tycker det är ett vackert projekt i vilket fall som helst!

Först och främst en komplimang, snyggt bygge bra upplägg den här tjejen kommer säkert inte ha några problem med sponsorer till sina nya byggen.

Inte vet jag vad du är ute efter, men visst finns det klåpare (inte många)som förstör för er alla när det gäller att få uppbackning med ex hårdvara.

Men den diskussionen kan tas på ett annat ställe , det här är Fridas projektlogg.

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag vet inte riktigt om du är ute efter att förolämpa de flesta eller det är meningen att det ska vara en komplimang. Förvirrande.

Jag tycker det är ett vackert projekt i vilket fall som helst!

Med "en annan" tror jag han refererar till sig själv....

Permalänk

Vilket otroligt bygge! Längtar tills det kommer fram fler bilder! Way to go Frida :)!!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk

Vad duktig du är Frida! Och bra jobbat i Intels Kitchen.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av VituraZ:

Riktigt vackert!

Tackar!

Skrivet av MakeCoke:

Du är grymt duktig både på att modda och på att ta fotografier! En fröjd för ögonen! Följes.

Språkpolisen inom mig grät dock blod när du skrev dax i stället för dags..

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar så mycket!
Alltså... nu när du sa det. Har aldrig insett att jag har skrivit så men nu skäms jag- och det har blivit ändring på det. Haha fy.

Skrivet av RainesX:

Set skitsnyggt ut. Kommer följas med nöje.
Sent grattis till vinsten btw ^^;

Tack så mycket

Skrivet av sack:

Har du tänkt att köra luftkylt?

Nej mitt nästa bygge kommer bli vattenkylt också

Skrivet av AppendixSE:

Riktigt snyggt!
Det märks att du har en känsla för slutfinish och kvalitet.

Jag brukar vara sparsam med komplimanger för hemmabyggen men det här imponerar. Man kan tro att du hållt på i många år.

Kul att höra som nybörjare, tackar och bockar!

Skrivet av Ethics:

Snyggt! Fina bilder också!

Tack!

Skrivet av Mmchips:

Snyggt byggt, Fräsig kärra! För att citera en välkänd figur

Nja, tid har jag lite ont om. Rätt mycket plugg just nu... Blä... :c

Mulle <3

Skrivet av fredrikstorm:

Mycket stiligt bygge!

Var kan man köpa såna clips att sätta ihop 24-pinskablarna i varandra med? Så man får det lite mer rakt coh stiligt.

http://www.e22.biz/CC001E2.aspx#.VIIGNDGG9cw

Skrivet av Laine:

Är så galet avis på färgkombinationen, fantastiskt snygg.

Tacktack

Skrivet av Marticus:

Wow, hur missade jag detta?! Ser kalasbra ut

Tack så väldans!

Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Verkligen superfint, vad duktig du är! =D

Tack så mycket, fint att höra.

Skrivet av omnia:

Det ser bra ut!

Ty!

Skrivet av gubben:

Grymt , stilrent superbygge snygga foton
Det en annan bygger är ju ett ormbo med kablar med en massa frost fotat med mobilen.
Det behövs tjejer med kunskaper utöver det vanliga speciellt på ett sånt här område.
Finns så många klåpare av motsatta könet, så jäkla läckert när en Tjej visar vad skåpet ska stå.

Tack

Tack så mycket gubben, ett nöje att få träffas!

Skrivet av MatrixAxel:

Vilket otroligt bygge! Längtar tills det kommer fram fler bilder! Way to go Frida :)!!

Tackar och bockar så djupt jag kan!

Skrivet av Dogshitjoint:

Vad duktig du är Frida! Och bra jobbat i Intels Kitchen.

Tack!

Hej Swec! Dags för update, denna gången efter Dreamhack. Som förövrigt har varit väldigt kul! Intel Sverige gav mig äran att få ställa ut Chimaera i deras monter. Tack så mycket alla som kom och kollade. Bilder från Dreamhack får jag lägga upp i nästa update då jag inte har fått tag i några ännu. I denna update är det fyll-dags och en liten tutorial för att löda RGB list i datorn med fjärrkontroll.

Provtest av vätskan!

Montering av alla delar, finally.

Nytt CPU-block till bygget Denna gång en EK Supremacy EVO

Mayhems purple dye är skönheten som ska få fylla loopen tillsammans med vatten och en silver coil.

Med lite läckor i början så håller systemet snart tätt...

Eftersom att jag skulle till DH, så var det obligatoriskt med RGB-rave i datorn. Köpte hem en Kina RGB-list som jag gjorde om såhär:

Först öppnade jag dosan och tog ut kretskortet, därifrån värmde jag upp lödningarna på kontakten och tog bort den.

Sen lödde jag på två kablar istället så att jag kunde ha en +12v molexkontakt att sätta i nätagget.

Och detta är resultatet om man sätter på blått ljus! Med fjärrkontroll går det att ändra mellan alla RGB färger, samt sätta på pulserande eller strobe-ljus Dreamhack mode - activated.

En liten bild från Intels monter, förhoppnigsvis har jag fler sen. Som ni kanske ser är vätskan inte riktigt som den ska...

Jag tömde loopen direkt efter DH och så här såg vätskan ut efter 5 dagar. Båda de här glasen är blandade exakt samtidigt, förutom att den högra har varit i loopen och den andra inte.

Jag använde Mayhems purple dye och silver coil. Försöker lista ut vart jag har gjort för fel, kanske har jag slarvat med rengöring av blocken. Förutom färgen så ser och luktar vätskan normalt. Fyllde loopen en gång till med ny vätska och har tyvärr exakt samma problem igen. Hoppas att det löser sig till nästa update!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Cool update, Loving the colour of the coolant too Shame that it turned funky on you though.

And lucky you with a spot in the Intel booth! It is saddening I couldn't get to DH and check it out for myself

Kind regards,
Justin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Text och bild.

Snygg mod av kretskortet!
Hoppas att det går bra med vätskan!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Hade helt missat att det var ett 800D och inte ett TJ07 Haha!

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Zoyadog:

Jag tömde loopen direkt efter DH och så här såg vätskan ut efter 5 dagar. Båda de här glasen är blandade exakt samtidigt, förutom att den högra har varit i loopen och den andra inte.

http://i60.tinypic.com/wh1lk.jpg

http://i62.tinypic.com/15rfqrk.jpg

Jag använde Mayhems purple dye och silver coil. Försöker lista ut vart jag har gjort för fel, kanske har jag slarvat med rengöring av blocken. Förutom färgen så ser och luktar vätskan normalt. Fyllde loopen en gång till med ny vätska och har tyvärr exakt samma problem igen. Hoppas att det löser sig till nästa update!

http://i62.tinypic.com/2yxnleu.jpg

Jag fick exakt samma problem när jag körde läckagetest precis.
Så här blev min redan efter ca 2 timmar

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av MetallicAcid:

Cool update, Loving the colour of the coolant too Shame that it turned funky on you though.

And lucky you with a spot in the Intel booth! It is saddening I couldn't get to DH and check it out for myself

Kind regards,
Justin

Thank you! I also love the color, so sad that I can only enjoy it for like one hour before it looks weird again
It was really fun! Sad that you couldnt make it indeed I hope that you're coming next time

Skrivet av boniz:

Snygg mod av kretskortet!
Hoppas att det går bra med vätskan!

Tackar! Får försöka hitta någon lösning...

Skrivet av Corsair Johan:

Riktigt fint bygge Frida!

Tack så mycket Johan

Skrivet av Cigge88:

Grymt snyggt! Hade helt missat att det var ett 800D och inte ett TJ07 Haha!

Haha det är nästan så man glömmer det själv, tror jag har ca 5% kvar av chassit som är 800D original

Skrivet av Marticus:

Nice!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Skrivet av loffeleguan:

Jag fick exakt samma problem när jag körde läckagetest precis.
Så här blev min redan efter ca 2 timmar
http://i.imgur.com/v6ib7vp.jpg?1

Tråkigt Hoppas att det löser sig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det skiftar efter uppvärmning?

Permalänk

Blocken behöver nog ingen store rengöring men kanske radiatorerna.
Skumt dock att färgen blir så pass mycket mörkare!

Permalänk
Medlem

Det är inte silversnurrisnurren som hittar på dumheter med vätskan då? Jag har faktiskt inte sett något liknande innan.

https://www.youtube.com/watch?v=qpP-0okXm4o
Såhär blir man tydligen om man dricker silvervatten regelbundet iaf och nog har färgen ändrats!

Edit. PS: Grymt bygge du knåpat ihop!! Färgkombinationen är fantastiskt.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll