Permalänk
Medlem

Plexgear homeplug Mini

Jag kör idag med en Tp-link trådlös mottagare med USB kontakt!
Kollade på Kjell.com och såg dessa Plexgear homeplug Min, där man ju drar en "trådlös sladd"...
Så här kommer min frågor!: Hur mycket bättre är Plexgear homeplug Mini än en trådlös USB mottagare? Störs inte Plexgear homeplug Mini ut av trådlösa nätverk?

Här är en länk till Plexgear homeplug Mini som jag menar!
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Mvh

Permalänk

Plexgears homeplug är inte en trådlös överföring. Den skickar data via elnätet istället.
Jag använder själv liknande, dock skulle jag inte köpa kjelles egna private label utan netgear eller dylikt.
Jag tappade ca 5mbit endast på denna lösning, dock ska man köra dessa på samma fas i elnätet.

Permalänk
Medlem

What Orrfält said.

Glöm inte att det skall pluggas rätt in i väggen och inte via någon förgreningsdosa, för att få ut det bästa ur "nätverket".

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Finns det någon specific modell av tex Netgear som du Orrfält rekomenderar?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänk på att det måste gå på samma ledning i huset för att fungera.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Kör två olika varianter mellan två våningar här hemma, ett par Netgear som kostade närmare 900 kr och ett par TP-Link som kostade 350 kr. Prestandan är likvärdig, men med TP-Links variant kan man ansluta upp till 8 likadana enheter i ett nätverk.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Vad har du för uppkoppling ?

Permalänk
Medlem

jag har 10/10

Permalänk
Skrivet av Sotie:

jag har 10/10

Du klarar dig på dem enklare enheterna

Permalänk
Medlem

Funderar på denna: http://www.inet.se/produkt/5404030/zyxel-pla4201-powerline-50...
Då jag har 50/50 hemma..

Vad tror ni?
vill gärna ligga i den prisklassen!

Mvh

Permalänk
Medlem

Har du 10/10 så spelar det ingen roll vilken du väljer av alla dessa homeplugs. Dock så finns det inga av dessa som garanterar funkar. utan det beror på hur långt avstånd de två olika enheterna har i ditt elnät. Man brukar säga att det måste vara i samma fas men det är en myt. Dock så brukar det bli så att de fungerar bäst i samma fas för kommunikationen mella de två homeplugsen har en kortare sträcka att färdas mellan varandra.
MVH B0llA

*Edit* Uppgraderar du till låt oss säga 100-100 eller mer så kommer det vara mer framtidssäkert att köpa de lite dyrare med lite större överförnings kapacitet.