Hur mycket kommer jag betala i skatt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013

Hur mycket kommer jag betala i skatt?

Hej!

Jag har fått en ny anställning som jag kommer påbörja den 1 sept.
Fick reda på att hos den nya arbetsgivaren så betalar dem ut lönen samma månad (och inte månaden efter som min nuvarande arbetsgivare gör).

Jag har 20 semesterdagar hos min nuvarande som jag kommer få ut i "cash" i september (har redan frågat min nuvarande chef).

Ingångslönen på mitt nya jobb är 23 000.
tjänar idag runt 19 800

Om jag har räknat rätt, så kommer jag få "tripple lön" i september. DVS Vanlig från gamla arbetsgivare, 20 semesterdagar i pengar + lön från nya arbetsgivare.
Är det någon som har koll på hur mycket (ca) jag kommer lägga i skatt (få ut efter skatt)?
Har redan googlat och försökt räkna själv, men tro mig, det blev inte lyckat

Är det någon vänlig själ på SweC som kan hjälpa mig med detta?
Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Bereoende på kommunalskatt och framförallt hur nuvarande arbetgivare gör med slutlönen är det svårt att få exakt summa.
Du kan lätt kolla skatten om du räknar allt som en månadslön här:
http://rakna.net/berakna/lon-efter-skatt/

Det blir högre skatt men det kommer jämnas ut under inkomståret.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2007

Eftersom du inte kommer betala statlig skatt så kommer du skatta typ precis som vanligt. Alltså 30-35% på samtliga pengar du får in under månaden.