Varning! Komplett Falsk e-mail

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Varning! Komplett Falsk e-mail

Nyligen så fick en vän till mig ett underligt mail från "komplett @ komplett.se"
I e-mail:et så stod det att han hade lagt en beställning, vilket han inte hade gjort
I mail:et låg också en bifogad fil med "order information"

Så vi kollade upp mail:en och upptäckte att den är fake
E-mailen finns inte på kompletts sida och komplett har informerat om att detta är fake tidigare
https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=mailin...

Den/de som har denna mail:en verkar dock vara i farten igen
Så denna posten är till för att varna er att inte öppna mail:et, bara radera det direkt
Varna också vänner och familj som är ovetande om detta

De flesta på Swec har nog vetten att att förstå att det är något lurt med mail:et
men det gör troligtvis inte den vanliga Svensson

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Scitus:

De flesta på Swec har nog vetten att att förstå att det är något lurt med mail:et
men det gör troligtvis inte den vanliga Svensson

Så varför varna användare av Swec forum och inte användare av familjeliv.se?

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Alakai:

Så varför varna användare av Swec forum och inte användare av familjeliv.se?

1. Jag skrev de flesta på swec, inte alla
2. Jag är inte registrerad på familjeliv.se, och hade inte en tanke på att göra det när jag skrev denna posten
(det var dock ingen dum idé)
3. Någon på Swec kanske såg denna posten och informerade en vän eller familjemedlem

Tänkte bara att jag skulle vara vänlig och informera folk så att de vet när något lurt är på gång
Även om endast en enda person blev informerad om detta så anser jag det värt att göra en post om det
Det är inte jättekul att få virus på sin dator eller bli scam:ad