Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Ny ergonomisk kontorsstol (2000-3000 kr)

Hej!

Efter många år med en dålig IKEA-stol vill jag nu skaffa en ny kontorsstol som är mer skonsam mot kroppen (ryggen framför allt). Jag kan ingenting om detta och min budget ligger mellan 2000-3000.

Det jag har kollat på är diverse gamingstolar likt dessa AKRACING Gaming Chair Black och undrar om dessa är något att ha? Hittade inget som verkade bra på IKEA så funderar på denna just nu. Tips uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

begagnad kinnarps eller RH stolen kanske annars?

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2012

Håller med ovanstående. Kolla blocket alternativt gå till din närmaste Kinnarpsåterförsäljare, de tar ibland in begagnade stolar som de renoverar och sedan säljer.

Har själv suttit på min Kinnarps 8000 Synchrone som köptes begagnad i närmare 4 års tid, och den känns fortfarande som ny (bortsett från lättare tygslitage). Fullt ställbar på alla möjliga sätt och jag har aldrig fått ont eller känt mig stel av att spendera större delen av tiden jag spenderar hemma sittandes på den jämfört med andra stolar. Min förra stol var även den en begagnad Kinnarps (inte fullt lika lyxig modell som min nuvarande) som jag satt på i närmare 8 år har jag för mig.

CPU: i5 2500k 4.2GHz GPU: Asus GTX 770 MB: Asus P8Z68-V LE RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz SSD: Samsung 840 EVO 250GB Chassi: Corsair Carbide 300R PSU: Corsair HX750 CPU kylare: Corsair H60 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: Dell U2713HM
Laptop: MacBook Pro 13" CPU: i7 2620m 2,7GHz RAM: 8GB SSD: Crucial M500 240GB OS: OSX 10.9 Mavericks

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2003

Vi har RH på jobbet. kan verkligen rekommendera dess om du hittar begagnat, annars går det över din budget.

[iPad Air 2 / ASUS G55 VW]