Permalänk
Inaktiv

Hur gör jag med mitt tangentbord?

Hejsan.

Jag har ett tangentbord (Corsair K70) som jag skulle vilja byta switchar på men jag har ingen aning vart jag ska börja. Vart eller vilka ska man vända sig till som tros kunna hålla på med tangentbord eller "soldering" som vet hur man kan byta ut dessa?

Mvh, Bluuh.

Permalänk

man får löda av alla switchar, finns inga företag vad jag vet som lödar switchar på tangentbord men där finns en på formumet som gör de. vet dock inte om Huttala är sugen på att göra de, kanske om du ger honom rätt summa!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Vem som helst som kan löda kan fixa det, men det är ett jädra skitjobb att löda av och på samtliga switchar. Det är tre lödpunkter för varje switch, och borde vara ytterligare två om switchen har en lysdiod. Många lödningar blir det.

Har du tur hittar du någon som orkar ta på sig det, men jag hoppas för deras skull att de tar bra betalt.

Annars kan du givetvis göra det själv, det kanske var det du menade? Det finns bra instruktionsvideos på YouTube.

T.ex. den här:

http://www.youtube.com/watch?v=VQ_2GxeR4Es

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Tack för era svar.

Vad är det för utrustning exakt jag behöver? Fick höra från en kompis man behöver ha rätt gear så det inte går fel.

Permalänk
Skrivet av Bluuh:

Tack för era svar.

Vad är det för utrustning exakt jag behöver? Fick höra från en kompis man behöver ha rätt gear så det inte går fel.

Är det verkligen värt besväret? Du skulle ju kunna sälja ditt nuvarande tangentbord och köpa ett nytt med de brytare du vill ha.