Permalänk
Medlem

Tips på Headset

Hejsan!

Mitt headset har börjat strulat, så ska införskaffa ett nytt. Har kollat på Sennheiser PC360, men på tester säger dem att de sitter lite hårt om man har lite stort huvud, vilket är mitt problem. Finns de nå andra headsets i den prisklassen som är ungefär likadana ljudmässigt och mikrofonmässigt, fast kanske inte sitter åt så mycket runt öronen? Har en budget på 1500

Mvh Rasmus

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Skrivet av Rasmus18:

Hejsan!

Mitt headset har börjat strulat, så ska införskaffa ett nytt. Har kollat på Sennheiser PC360, men på tester säger dem att de sitter lite hårt om man har lite stort huvud, vilket är mitt problem. Finns de nå andra headsets i den prisklassen som är ungefär likadana ljudmässigt och mikrofonmässigt, fast kanske inte sitter åt så mycket runt öronen? Har en budget på 1500

Mvh Rasmus

Jag rekommenderar ATH-M50 plus en extern mick.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Skrivet av Rasmus18:

Hejsan!

Mitt headset har börjat strulat, så ska införskaffa ett nytt. Har kollat på Sennheiser PC360, men på tester säger dem att de sitter lite hårt om man har lite stort huvud, vilket är mitt problem. Finns de nå andra headsets i den prisklassen som är ungefär likadana ljudmässigt och mikrofonmässigt, fast kanske inte sitter åt så mycket runt öronen? Har en budget på 1500

Mvh Rasmus

Jag har ett väldigt stort huvud och 360 sitter perfekt för mig. Pröva i en butik vetja!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC