Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Till skillnad från Guffa och er andra så föredrar jag att spela när jag inte är fullt lika skärpt, gärna någon öl och sen någon timme gejm på kvällen.

Så blir det inte i fortsättningen, kutade runt i act 4 väldigt vårdslös, allting gick lite väl enkelt, kände mig som top of the world inget kan slå mig. Rensade allt, summonade Diablo och sprang mot den jäkeln för att visa att här kommer jag mr.lvl 26 ostoppbar Paladin, jo tjena, den jäveln i princip one-shottade mig med hans eld han skjuter. Han knappt förstå vad som hände innan jag var borta från planeten.

Jaja, inget att hänga läpp över, bara några få timmars playtime för att komma till Diablo Normal.

Längesen man spelade, måste nog vara jävligt mycket försiktigare nästa gång märker jag. Har spelat igenom normal-nightmare och även hell, inte Hardcore innan men det SKA ske.

Nu rullar vi om till Bowazon och senare i gamet troligtvis Javazon respec, nästa rad här i tråden blir väl i nightmare när jag klagar på att Diablo dödade mig där.

Nya tider nya försök...

Vad gör ni med ringar och amulettter? Hur många gånger jag än transmutar i Cube så blir det aldrig bra, känns nästan bättre att sälja ringar/amuletter och gambla fram handskar/skor för pengarna. Spara runor och gems.

Craftar ni någonting? Om Nej, vad gör ni med juveler?

dude : ) jag föredrar också en öl, att snacka med viewers i chat och med mic. Det är bara det att det inte går utan massiv risk haha

Tråkigt att du dog däremot. Diablo tillsammans med act 2 är ögonöppnaren på Normal många gånger.

Kul med amazon! det finns en hel story om du kollar bak i tråden. Min förra var amazon. Amuletter och ringar har jag slutat använda i kuben sen länge. Det är bara att sälja. Så småningom får man en gul bra. Eller en tillräckligt bra blå. Håll ut

Crafting testar jag då och då. Det är helt klart att rekommendera så spara de hög levlade amuletterna.

Juveler sparar jag några i reserv i mark stashen och ett par av de bra i vanliga stashen. sen ger jag dem till mercen eller mig själv om de är lämpliga

jag har klarat andariel och act 1 och är nu redo för act 2 : )

ps spontana tips om amazon är att magic arrow med might merc är bättre än många tror. manaoberoendet är en enorm bonus

skulle rekommendera zephyr-runordet tidigt o därefter om runorna kommer så en passion i en blade bow

underskatta inte vikten av defense skillsen. 7-8 poäng i de där tre avoid bitarna eller bara 3-4 kan räcka för att rädda livet vissa ggr

knock back o monster runs kan också vara bra att ha i en off hand då amazons styrka är att få iväg många pilar på avstånd. ibland kan man bli riktigt trängd o då är det bra med en sådan panikbutton i offhanden

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat! Necromancern Sverker är sugen på äventyr! Jag kör alltså en minionmaster och på players3 svårighet.

Det börjar bra! I den of evil hittar jag två stycken paladin scepters som jag kan sälja för 9000 sammanlagt, och jag hittar en wand med +3 i skeleton mastery. Sen är det lite sämre med bra drops, men kanske inte kan hoppas så mycket på act 1 på normal =P

Biggins bonnet droppade i dark woods!

Tal från Countess. Skräp från min imbue.

Hur mycket grejer plockar ni upp och säljer? Just nu utan farming vill jag typ ta upp allt och sälja, inklusive cracked grejer och pilar osv.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Jag lyckades komma ända fram till Cuben igår, och idag köttar jag på med målet att klara Duriel.

Hittade en liten nagel ring i Tal Rashas tomb! Inte så mycket att hurra för mer än magic find som jag försöker hålla hög

Hittills har allt gått bra men har varit ett fåtal tillfällen då det är lite när. Speciellt när man måste öppna vissa dörrar och fiender campar på andra sidan så kan man få rätt mycket burstdamage, eller om man blir bodyblockad då man är otålig och vill in för att snabba på lite. Måste bli försiktigare på nightmare sen!

Fixade Duriel utan några problem. Inget direkt kul droppade, nåt grönt lite udda som jag har på mig tills vidare. Kul att det äntligen kommer lite runor dock!

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Vi fortsätter väl med en post om dagen! Brukar hinna med att spela åtminstone lite varje dag.

3e akten... Usch! Avskyr den verkligen. Dryg och jobbig på alla sätt. Inte så svårt dock. Men dom där fetish shamanerna som sprutar eld gör dock sjuk skada. Råkade komma ner i 10 liv nångång då jag gick för nära. Skulle vara skämmigt att dö på normal!

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk

Gött att höra OM DINA FRANSTEG MAN! rIKTIGT NICE FIND MED ringen så tidgt(oj caps)

3an suger hårt. seg särkilt på normal för de goa finds man kan få på nightmare och hell har inte börjat än så man får bara den tradiga biten

nåt speciellt ställe som var farligt förutom fetish? deras eld ska inte underskattas

jag ska köra lite mer snart men det är fortfaramnde normal act 2 för mig

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Lite lätt förvånad att necro är enda klassen som detta inte gjorts med här, då det i mina ögon borde vara den enklaste klassen att göra det med.

Tror många ansåg det "typ gjort" efter mitt försök när jag i princip steamrolla genom allt och råkade plocka ancients hell på fyllan efter en blöt utekväll tex. Tyvärr tog det ju tvärstopp när jag mötte en Burning souls boss i worldstones keep level3 som med sitt pack dödade mig på en träff från utanför skärmen, tror aldrig jag fick reda på vad den hade för egenskaper ens.

Vet jag gjorde ett bittert ingrepp och återupplivade gubben till softcore via nått program för att gå ner igen och dräpa Baal på hell efteråt vilket inte var några svårigheter.

Skrivet av Zvikte:

Jag tror på en minionmaster! Kommer gå långsamt men säkert hoppas jag på. Bra med kött(ben)murar att skydda en. Vissa områden kommer dock bli riktigt riktigt sega. Typ dom där gångarna i öknen med insekter där skeletten går 1 och 1 >_> Borde gå, men på hc räcker det ju med att bli distraherad av mobilen så dör man.

Ok, finns det nån rekommendation för number of players? Vad har ni kört hittills?

Minion master är nog absolut den som klarar players bäst och av de jag kört med den klart snabbaste. Gissar på mindre än halva tiden om så lång ens jämfört med paladinen tex.
Jag körde med players1 på min necro och det var bara lite småsaker som blev jobbiga, tex den där jäkla maggot grottan där inte skeletten får plats samt Diablo på normal.

Permalänk
Medlem

Klarade nyss Mephisto! Droppade lite gult trevligt till mig med mer magic find och en coif of glory från council där nere. Inga roliga runor, men har lyckats skrapa ihop en ort av lite random runor. Level 29 nu när jag kom till act 4 normal. Gick bara upp 3 levlar i hela act 3...

Inget direkt jag tänkt på som är ypperligt farligt... Council och annat som har mycket ranged dps med magier och sånt kan ju vara farligt. Men alla de gånger man nästan dör så är det ju för att man är oförsiktig!

Jag lyckas glömma att sätta på 3 players också gång på gång. Och på normal är ju allt så lätt så man blir sugen på att köra 8 players. Frågan är om det skulle gå när man kommer till hell sen =P

Men ja, maggots blir nog segt på hell sen...

Sen funderar jag på hur man ska göra med gems. Ska man spara ett helt gäng med chipped för att kunna uppa lite runor senare?

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Klarade nyss Mephisto! Droppade lite gult trevligt till mig med mer magic find och en coif of glory från council där nere. Inga roliga runor, men har lyckats skrapa ihop en ort av lite random runor. Level 29 nu när jag kom till act 4 normal. Gick bara upp 3 levlar i hela act 3...

Inget direkt jag tänkt på som är ypperligt farligt... Council och annat som har mycket ranged dps med magier och sånt kan ju vara farligt. Men alla de gånger man nästan dör så är det ju för att man är oförsiktig!

Jag lyckas glömma att sätta på 3 players också gång på gång. Och på normal är ju allt så lätt så man blir sugen på att köra 8 players. Frågan är om det skulle gå när man kommer till hell sen =P

Men ja, maggots blir nog segt på hell sen...

Sen funderar jag på hur man ska göra med gems. Ska man spara ett helt gäng med chipped för att kunna uppa lite runor senare?

Jag skulle inte spara på chipped då man fortsätter hitta dom senare och du kan kolla upp vilket du eventuellt behöver om det börjar närma sig chans att uppgradera. Du kommer helt enkelt inte direkt bada i runor på detta spelsätt

Och som lite level referens så har du en gammal för mina karaktärer jag kört med här, tog bort necron från normal då jag "fuskade" och körde playersX men inte rensade allt för att försöka hålla mig vid "normal" level

Normal: Paladin, Sorceress
Andariel: level 16, 16
Duriel: level 22, 23
Mephisto: level 24, xx
Diablo: level 27, xx
Baal: level 35, xx

Nightmare
Andariel: level 44, xx, (43)
Duriel: level 54, xx, (49)
Mephisto: level 58, xx, (56)
Diablo: level 60, xx, (60)
Baal: 67, xx, (69)

Hell
Andariel: level 74, xx, (76)
Duriel: level 79, xx, (81)
Mephisto: level 81, xx, (83)
Diablo: level 81, xx, (83)
Baal: 84, xx, (RiP/84)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Jag skulle inte spara på chipped då man fortsätter hitta dom senare och du kan kolla upp vilket du eventuellt behöver om det börjar närma sig chans att uppgradera. Du kommer helt enkelt inte direkt bada i runor på detta spelsätt

Och som lite level referens så har du en gammal för mina karaktärer jag kört med här, tog bort necron från normal då jag "fuskade" och körde playersX men inte rensade allt för att försöka hålla mig vid "normal" level

Normal: Paladin, Sorceress
Andariel: level 16, 16
Duriel: level 22, 23
Mephisto: level 24, xx
Diablo: level 27, xx
Baal: level 35, xx

Nightmare
Andariel: level 44, xx, (43)
Duriel: level 54, xx, (49)
Mephisto: level 58, xx, (56)
Diablo: level 60, xx, (60)
Baal: 67, xx, (69)

Hell
Andariel: level 74, xx, (76)
Duriel: level 79, xx, (81)
Mephisto: level 81, xx, (83)
Diablo: level 81, xx, (83)
Baal: 84, xx, (RiP/84)

Ah, intressant! Man blir högre level än man tror!

Suck- En Ith från hellforge på normal. Nåja. Off to Diablo!

Han dog utan större problem! Blev ett par rev potions, hans ring av eld gjorde rätt ont på mig. Droppade inget särskilt kul, en Spectral Shard och en Angelic wings. Inget direkt för mig alltså... Act 5 ikväll eller imorgon

Nu drar vi igång igen, nu är jag sugen på att spela. Herre gud vad nära det var att jag dog! Hade 3 liv kvar. Råkade bli träffad av en katapult där under siegen av Harrogath, fy tusan... Jag måste skaffa mer resistances. =/

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk

Jag dog på act 2 : )

hade aaaaalldeles för många järn i elden haha nåja..som nån sa om att chillespela med öl

kommer helt enkelt behöva välja för att ha en chans att klara det med necron

grymt jobbat hittils buddy! lycka till med resten. jag kommer köra nytt försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Jag dog på act 2 : )

hade aaaaalldeles för många järn i elden haha nåja..som nån sa om att chillespela med öl

kommer helt enkelt behöva välja för att ha en chans att klara det med necron

grymt jobbat hittils buddy! lycka till med resten. jag kommer köra nytt försök

Heh, ajdå.

Nu har jag tagit mig till Nithalaks temple precis. Har inte hittat nåt direkt jättekul förutom lite runor. Hittade en 3 socket Gothic plate också... Sparar den tills vidare, finns bra runewords. Enigma är väl en för stor dröm, men kanske Bone eller Wealth hade varit kul.

Jag vill hitta ny wand och sköld! Dom ger ju så bra bonusar till mina skills dock. Wanden +3 skeleton mastery, skölden +2 raise skeleton... Sen när jag kommer till Nightmare funderar jag på att gambla lite pengar och försöka få lite bättre gear.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Glada tider! Hittade en Face of Horror, och sen när jag satt där och funderade på min sköld-situation så hittade jag en 2sockets towershield!

Och lite senare hittade jag en till Sol, nu ska jag bara ha en liten chipped amethyst innan jag kan göra mig en Rhyme! =D

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

https://minfil.org/7bd8o8bdb6/smisk.png

Satan så Diablo ska få smisk ikväll, den här gången kommer fanskapet inte komma undan mitt svärd!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Såja, med mer cold-resistance än förra gången var Normal Diablo enkelt, tog tid förvisso då jag har inte skadar mycket, men överlever utan bekymmer.

Numera lvl 30 och precis dödat Nithhlak eller vad han heter i act 5, har hittat mycket fint på vägen och har både bra liv, res och tur med pengar, däremot har jag dåligt vapen och har svårt med hit rate.

Har typ 55% hit rate med fanatisizm aura, 45 dex ungefär. Undrar om jag kanske är lite för låg level för där jag är? Tycker jag dödat det mesta påväg hit men, ja går väldigt långsamt nu, mercen får döda typ allt.. >-< Spelar Paladin.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av sleepyoh:

Såja, med mer cold-resistance än förra gången var Normal Diablo enkelt, tog tid förvisso då jag har inte skadar mycket, men överlever utan bekymmer.

Numera lvl 30 och precis dödat Nithhlak eller vad han heter i act 5, har hittat mycket fint på vägen och har både bra liv, res och tur med pengar, däremot har jag dåligt vapen och har svårt med hit rate.

Har typ 55% hit rate med fanatisizm aura, 45 dex ungefär. Undrar om jag kanske är lite för låg level för där jag är? Tycker jag dödat det mesta påväg hit men, ja går väldigt långsamt nu, mercen får döda typ allt.. >-< Spelar Paladin.

Wow! Grymt man! Härligt att justeringarna gett bra resultat! Du kommer klara dig fint. Var försiktig bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Wow! Grymt man! Härligt att justeringarna gett bra resultat! Du kommer klara dig fint. Var försiktig bara

Skickades från m.sweclockers.com

Ball's sista spawn spöade skiten ur mig och min merc, trots 70res i allt förutom 50 res poision så dog vi som flugor, gjorde esc quit första gången, andra gången försökte jag vara lugnare och spela enligt reglerna och jag tok dog.

Jag kommer nog köra igenom en runda på normal genom alla acter, sen blir det en vända tillbaka i Hardcore när jag förstår fienden mer. Ge mig typ 2-3 veckor så hörs vi igen typ..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag har just avklarat sewers i Act 2 på nightmare. Riktigt fin damage boost när jag skaffat min might merc därifrån. Får se när jag spelar mer dock, blir betydligt mer sällan nu när jobbet dragit igång.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk

aouch! trqadigt att du dog. det är ju exakt detta jag talat om : )

håller tummarna för att det går bättre denna gången!

bra jobbat zvikte! det är lite som för mig. vatt mkt på semmen och sen blev jag lite sjuk och lirade bara heroes 3 när jag orkade spela

en sak : )

har faktiskt fått diablo 3 av mitt ex och det verkar vara expansionen också

så det lär bli en liten paus i necrons försök. lär ta en evighet att fatta detta spelet dock om mn dator ens klarar det..

ser fram emot att höra mer om era quests! och sen att göra klart med necron osse

Permalänk
Medlem

Nu blir det en uppdatering! Jag dingade level 72 på Baal på nightmare, så nu ska jag ge mig in i Hell. Har varit lite risky i slutet på nightmare med fetishes och såna där spöken som skjuter el. Men jag har överlevt! Har lyckats skrapa ihop lite fint gear. Tänkte dela med mig med mitt gear och mina stats och sånt. När jag skriver om gearet utelämnar jag en del meningslösa mods...

Stats inkl gear:
Str:165
Dex:115
Vit:150
Energy: 90
Health: 461
Mana: 339
Defense: 655

Resistances: Hell
Fire: 56
Cold: 43
Lightning: 67
Poison: 56

Gear:
Head: The Face of Horror (unique). Mask, 44 defense. Hit causes monster to flee 50%, +20 str, +10 all res.
Chest: Smoke (runeword). Russet armor, 399 defense. +20% faster hit recovery, +280 defense vs missile, +10 energy, all res +50.
Waist: Immortal king's detail(set). War belt, 89 defense. +36 defense, +25 str, +31% lightning res, +28% fire res.
Feet: Storm Trample(rare). Heavy boots, 8 defense. +25% heal stamina plus, +23% poison res, half freeze duration, poison length reduced by 25%, +24% magic find.
Hands: Fiend grip(rare). Heavy bracers, 65 defense. +8% lightning res, +5% poison res, +20% magic find.
Mainhand: Gravenspine(unique). Bone wand. +2 necromancer skill levels, +10 str, +10 dex, +43 mana.
Offhand:Rhyme (runeword), Tower shield, 22 defense, 64% block. +40% faster block rate, +20% increased chance of blocking, regenerate mana 15%, +25% all res, cannot be frozen, +50% extra gold from monsters, 25% magic find.
Amulet: Death Talisman (rare). +1 Necromancer skill levels, +15 all res, 66% extra gold from monsters, 24% magic find.
Ring 1: Nagelring (unique). 21% magic find
Ring 2: Storm grasp (rare), 5% bonus to attack rating, +15 cold res, half freeze duration, 14% magic find, +5 light radius.

Endast 1 charm, Large med +8 all res xD

Lite av dom mer intressanta runorna:
1xPul, 2xIo,1xShael,2xHel,2xLum, 2xThul, 5xSol(!! chipped sapphire wtf!?) etc etc.

Så jag är rätt nöjd med hur det ser ut! Min amulet speciellt var ett galet nice fynd. Så jag jobbar på. När kistan fylls med 2,5 mil guld så gamblar jag direkt. Nu har jag kört ett lass utan lycka, men försöker få tag i Guillames face och Hone Sundan till min Merc så han ska bli en galen mördarmaskin. Annars samlar jag mest runor för att kunna få lite nice runewords typ... Man behöver ju inte så mycket gear som necro

Så nu blir det lite D2 paus men sen får jag kötta klart Hell också! Gick till första portalen... Märker att mina skellies börjar göra rätt dålig skada... Jag behöver mer +skills och använda mer revives. =3

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Nu blir det en uppdatering! Jag dingade level 72 på Baal på nightmare, så nu ska jag ge mig in i Hell. Har varit lite risky i slutet på nightmare med fetishes och såna där spöken som skjuter el. Men jag har överlevt! Har lyckats skrapa ihop lite fint gear. Tänkte dela med mig med mitt gear och mina stats och sånt. När jag skriver om gearet utelämnar jag en del meningslösa mods...

Stats inkl gear:
Str:165
Dex:115
Vit:150
Energy: 90
Health: 461
Mana: 339
Defense: 655

Resistances: Hell
Fire: 56
Cold: 43
Lightning: 67
Poison: 56

Gear:
Head: The Face of Horror (unique). Mask, 44 defense. Hit causes monster to flee 50%, +20 str, +10 all res.
Chest: Smoke (runeword). Russet armor, 399 defense. +20% faster hit recovery, +280 defense vs missile, +10 energy, all res +50.
Waist: Immortal king's detail(set). War belt, 89 defense. +36 defense, +25 str, +31% lightning res, +28% fire res.
Feet: Storm Trample(rare). Heavy boots, 8 defense. +25% heal stamina plus, +23% poison res, half freeze duration, poison length reduced by 25%, +24% magic find.
Hands: Fiend grip(rare). Heavy bracers, 65 defense. +8% lightning res, +5% poison res, +20% magic find.
Mainhand: Gravenspine(unique). Bone wand. +2 necromancer skill levels, +10 str, +10 dex, +43 mana.
Offhand:Rhyme (runeword), Tower shield, 22 defense, 64% block. +40% faster block rate, +20% increased chance of blocking, regenerate mana 15%, +25% all res, cannot be frozen, +50% extra gold from monsters, 25% magic find.
Amulet: Death Talisman (rare). +1 Necromancer skill levels, +15 all res, 66% extra gold from monsters, 24% magic find.
Ring 1: Nagelring (unique). 21% magic find
Ring 2: Storm grasp (rare), 5% bonus to attack rating, +15 cold res, half freeze duration, 14% magic find, +5 light radius.

Endast 1 charm, Large med +8 all res xD

Lite av dom mer intressanta runorna:
1xPul, 2xIo,1xShael,2xHel,2xLum, 2xThul, 5xSol(!! chipped sapphire wtf!?) etc etc.

Så jag är rätt nöjd med hur det ser ut! Min amulet speciellt var ett galet nice fynd. Så jag jobbar på. När kistan fylls med 2,5 mil guld så gamblar jag direkt. Nu har jag kört ett lass utan lycka, men försöker få tag i Guillames face och Hone Sundan till min Merc så han ska bli en galen mördarmaskin. Annars samlar jag mest runor för att kunna få lite nice runewords typ... Man behöver ju inte så mycket gear som necro

Så nu blir det lite D2 paus men sen får jag kötta klart Hell också! Gick till första portalen... Märker att mina skellies börjar göra rätt dålig skada... Jag behöver mer +skills och använda mer revives. =3

wow!

inte illa pinkat! det var en jävla nice update! kul att höra att du kommit så lång och verkligen shcyssta finds! sol e skitbra för damage reduction i gear men jag antar att du behöver dem till annat(gearen alltså)

några runord du funderar på? hittar du en um så kan du göra stone eller vad det heter skulle jag tro.

vad har mercen för gear? kör du holy freeze?

e du på act 1 nu alltså? portal? menar du waypoint?

jag kommer inte kunna lira på ett tag känns det som. det har varit ont om tid o när det blitt har det vatt heroes 3

fick diablo 3 som sagt men har inte kommit igång än. detta är dock näst på tur när tid ges

lycka till! håller tummarna för dig o ser fram emot nästa update!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

wow!

inte illa pinkat! det var en jävla nice update! kul att höra att du kommit så lång och verkligen shcyssta finds! sol e skitbra för damage reduction i gear men jag antar att du behöver dem till annat(gearen alltså)

några runord du funderar på? hittar du en um så kan du göra stone eller vad det heter skulle jag tro.

vad har mercen för gear? kör du holy freeze?

e du på act 1 nu alltså? portal? menar du waypoint?

jag kommer inte kunna lira på ett tag känns det som. det har varit ont om tid o när det blitt har det vatt heroes 3

fick diablo 3 som sagt men har inte kommit igång än. detta är dock näst på tur när tid ges

lycka till! håller tummarna för dig o ser fram emot nästa update!

Runewords finns det ju många nice! Enigma är ju drömmen men det tror jag inte är rimligt att få under en genomgång av hell. Bone eller möjligtvis Wealth i armorn kanske skulle kunna vara något, men man får ju kolla lite hur det påverkar min tankyness. Måste ju kunna överleva och Smoke är ju bannemig rätt bra på sånt. Så för min egen del är det mer uniques till Skor och handskar och sånt jag är sugen på.

I Mercen, som är en med might till mina skellies, så vill jag ha Treachery för att göra honom riktigt offensiv. Och där är det ju bara Lem jag väntar på! Sen är ju pinnen och hjälmen är viktigare dock... Just nu har han en Duskdeep på huvudet som är sådär. På kroppen har han en Rockfleece som ändå är rätt go, han kan ju tanka lite iallafall. Han har en Kelpie Snare till vapen som faktiskt är förvånansvärt bra. Så han gör redan idag rätt bra skada, men med en Hone Sundan, guillames face och massa Attackspeed från treachery så kommer han bli gudomlig. Så jag ska gambla massor xD

Och ja, jag menar waypoint Men kommer dra ner lite på D2 spelandet men smular väl på lite långsamt då och då.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Skrivet av Zvikte:

Runewords finns det ju många nice! Enigma är ju drömmen men det tror jag inte är rimligt att få under en genomgång av hell. Bone eller möjligtvis Wealth i armorn kanske skulle kunna vara något, men man får ju kolla lite hur det påverkar min tankyness. Måste ju kunna överleva och Smoke är ju bannemig rätt bra på sånt. Så för min egen del är det mer uniques till Skor och handskar och sånt jag är sugen på.

I Mercen, som är en med might till mina skellies, så vill jag ha Treachery för att göra honom riktigt offensiv. Och där är det ju bara Lem jag väntar på! Sen är ju pinnen och hjälmen är viktigare dock... Just nu har han en Duskdeep på huvudet som är sådär. På kroppen har han en Rockfleece som ändå är rätt go, han kan ju tanka lite iallafall. Han har en Kelpie Snare till vapen som faktiskt är förvånansvärt bra. Så han gör redan idag rätt bra skada, men med en Hone Sundan, guillames face och massa Attackspeed från treachery så kommer han bli gudomlig. Så jag ska gambla massor xD

Och ja, jag menar waypoint Men kommer dra ner lite på D2 spelandet men smular väl på lite långsamt då och då.

Schysst plan!

Tänkte först att allt detta är fys men du har ju både decrep o amp damage som necro. Bör kunna flyta på bra

När phys immune gloams kommer och skjuter på avstånd skulle det kunna bli problem dock. tänker på caverns på act 5 bland annat.

Har du teleport i nåt föremål? Skulle rekommendera detta i en off hand på vissa ställen där de kan hända att du kommer mellan monstren o din armé. Templen i kuras exempelvis eller evil urns

Fin update som innan! Stort tack för god läsning : )

Permalänk

Shit vad sugen jag är på att göra om denna resan : )

nån som lirar nuförtiden?

Permalänk
Medlem

Vore kul o köra igen. Lite Sugen på den omöjliga bone-nekro. Hur var det nu igen, var det bara necron som var kvar?

Permalänk
Skrivet av insane88:

Vore kul o köra igen. Lite Sugen på den omöjliga bone-nekro. Hur var det nu igen, var det bara necron som var kvar?

Verkligen! Ja, jag tror det faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som dragit igång?
Tror inte jag kommer ha tid att lira något själv, men vore kul att droppa in här då och då för lite nostalgisk läsning

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Någon som dragit igång?
Tror inte jag kommer ha tid att lira något själv, men vore kul att droppa in här då och då för lite nostalgisk läsning

Mja, idag är det ny season som börjar i Diablo 3, jag kör lite ibland men blir lite på is nu med ny season. Idag 17.00 börjar det 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Blir sugen lite då och då. Tiden fattas dock. Körde Diablo 3 för kring 6 mån sedan men fastnade inte alls. Vore iofs kanske kul om man körde med guffa-regler, men det kändes som att det inte skulle funka.

Hade inventoryt varit större i D2 hade jag nog kört igång igen. Är drygt o förlora items i crasher mm.

Permalänk

@insane88:

Kom igång och prövade nån halvtimme. Det var gött men tiden gjorde sig påmind

Får se om läge ges : )

Vad tycker ni om diablo 3 nu när det gått ett bra tag sen det kom? Kan det mäta sig med 2an på det hela taget

Permalänk

Man kan alltid läsa denna och den förra plus den andre killens dagbok/böcker

DET är jävligt nice