Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley:

Tycker själv D3 hade riktigt lågt återspelsvärde. Körde en ladderseason med en sorc och fick ihop riktigt fin utrustning. Därefter blev spelet totalt ointressant, gick runt även på svårare nivåer och slaktade horder av onda hur lätt som helst.

Gillade inte skills-systemet heller.
Även det att det finns så många svårighetsnivåer, vilket gjorde det svårt att köra guffa-regler spelade roll.

På plussidan ett gigantiskt inventory.

Tror man är för insnöad på D2. Nya spelare uppskattar nog spelet mer

Permalänk
Skrivet av insane88:

@Guffa_Harley:

Tycker själv D3 hade riktigt lågt återspelsvärde. Körde en ladderseason med en sorc och fick ihop riktigt fin utrustning. Därefter blev spelet totalt ointressant, gick runt även på svårare nivåer och slaktade horder av onda hur lätt som helst.

Gillade inte skills-systemet heller.
Även det att det finns så många svårighetsnivåer, vilket gjorde det svårt att köra guffa-regler spelade roll.

På plussidan ett gigantiskt inventory.

Tror man är för insnöad på D2. Nya spelare uppskattar nog spelet mer

Vilken jävla nice utvärdering! Tack för den!

Tror du har helt rätt. Det säger en del om dagens människor, inte minst om deras vanor och förväntningar när det gäller datorspel. Trist men sant. Dock positivt för oss att vi lyckats hålla oss utanför den destruktiva "det ska inte kräva för mkt av mig och det ska vara precis så jag klarar det och sen bam!! nu är jag less på det men ändå fast och ska bara spela några månader till"

tålamod och att jobba hårt för belönings feelingen är nåt som många saknar. De blir frustrerade snarare än eggade när det verkligen kräver hängivenhet(jag räknar inte in att köpa, sälja items och trade här utan gammalt hårt arbete o att vara envis för att sen lång långt fram få den hållbara belöningen) och monotont slit för att sen nå fram i slutändan

Permalänk
Medlem

Dragit igång en ny necro, och har precis gjort klart act 1.
Inga större problem hittils, men lär komma eftersom jag inte spelat på för länge.
kommer försöka lira nån sväng varje vecka, men kommer nog bli rätt sällan då inte tiden riktigt finns.

skulle däremot behöva lite uppfräschning av minnet... saker att hålla koll på, items och runor osv.
Just nu har jag en skullcap med 2 chipped topaz, har för mig att man klarar sig länge på en 3s ring mail också, sen är det väl även fint med boots/gloves of chance och även ringar med MF så långt man överlever. lyckades få en +3 summon skeleton wand, optimalt vore väl att ha en wand att göra white i senare antar jag, om man skulle hitta runorna.

Några runord man kan få till tidigt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mr Llama SC har börjat streama igen!
Någon som speedrunnar D2? Guffa regler borde gå att köra speedruns av känns det som? Normal-Hell kanske blir lite väl extremt, men tror bara Normal hade varit lite intresant, utan möjligheten att farma countess så kan nog det bli en del resets om man inte får rätt runor!
Vad tror ni?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Dragit igång en ny necro, och har precis gjort klart act 1.
Inga större problem hittils, men lär komma eftersom jag inte spelat på för länge.
kommer försöka lira nån sväng varje vecka, men kommer nog bli rätt sällan då inte tiden riktigt finns.

skulle däremot behöva lite uppfräschning av minnet... saker att hålla koll på, items och runor osv.
Just nu har jag en skullcap med 2 chipped topaz, har för mig att man klarar sig länge på en 3s ring mail också, sen är det väl även fint med boots/gloves of chance och även ringar med MF så långt man överlever. lyckades få en +3 summon skeleton wand, optimalt vore väl att ha en wand att göra white i senare antar jag, om man skulle hitta runorna.

Några runord man kan få till tidigt?

Yo!

Fan vad kul att höra. Jag förstår precis det där men är lockad fram och tillbaka så vi får se!

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/runewords-original... kika på denna. Din plan är helt rätt

frågar du mig så för en necro..kanske Nef Tir. Köra cloak of shadows när det blir för många o ta dig snabbt ur fara och gör det utan att behöva lägga poäng där. Den får sparas till battle gear dock för du bör ha mf hjälm o rustning en längre tid framöver. sen hoppar du in o byter till battle gear när det krävs

tips är att ta upp mkt o sälja. sen gamblar du när du har lite surplus

speedruns har aldrig varit nåt som lockat mig men gött för alla de som diggar det!

hur ser planerna ut för skill build annars? normal, nightmare, hell?

Den siten jag länkade är verkligen superbra. den håller suget uppe emellan också när man inte kan spela men ändå liksom vill hålla på med liret

Permalänk

jag skulle läsa igenom förra tråden också i de lägena du sitter o pillar med nåt men inte kan spela. många goda tips för necros

falluckorna är helt annorlunda än för warriors dock

Permalänk
Medlem

Planen blir att maxa ut summon skeleton först, sen synergies, lär behöva dec, amp, och dim vision i curses iaf. sen allt som är över blir nog i bone wall för att få en extra köttmur som kan suga upp skada.
sen blir det väl att försöka hitta något tele item senare för å ta sig ur dom värsta ställena och få lite kontroll på skellisarna när dom är för dumma.

största problemen är väl maggot lair och diablo på normal nu närmast, han äter skelett till frukost... på sikt lär gloams bli största problemet, så ta alla charms med light res. och försöka samla det på items.

Visa signatur
Permalänk

Om Diablo och maggot lair är svårast nu skulle jag rekommendera en bone spear build på normal med bone armor vid sidan och attract

när du sen når nightmare så tar du din första respec och återgår till huvudplanen

tele staff i off hand är riktigt klokt

ja vore klokt att se till att hitta + max resist items på framförallt lightning. 75 och sen 80 eller 85 så ska det gå fint

skulle även rekommendera att hängiva ett fält i bältet(minst 3 sockets) åt thawing potion så du inte blir frozen

glöm inte att du kan stacka upp till över max resisten med dem om du dricker flera. väldigt viktigt i caves mot cold crow och hennes pack

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se att detta fortfarande är en grej! Stör mig lite att jag fortfarande aldrig klarade det själv, även om jag ändå kom rätt nära.

Kanske dags för ett nytt försök? Är ändå över en vecka kvar till nya Path of Exile-säsongen, ett spel som normalt fyller alla arpg-cravings nuförtiden.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Hehe visst är det? Skönt att trådarna inte försvinner.

Klart du ska! : ) Haren som var nära att skjutas skrattar åt dig. Man hör det eka genom hela cyber space o det växer..ha ha HA.. och vÄXER!

silence the bunny

reCLAIM what is yours!

Permalänk
Medlem

Woho, hittade en nagelring i act 2 lost city 29 MF, har precis hämtat amun i claw viper tempel. vidare mot boss!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan. Nu blir man ju sugen igen. Får kanske starta upp en assassin i helgen.
Vore härligt o klara en guffa-runda. Act1 hell var nog det längsta jag kom med en druid

Permalänk
Medlem

Tagit mig till första WPn Act 4, varit odramatiskt än så länge, snart maxat RS, flyttar väl över till SM efter det. har drygt 150 MF, men väldigt dåliga res.
Har iaf en 30 fire i stash till diablo, kan nog behövas...
hoppas man får något vettigt för meph soulstone.

runord jag är på jakt efter är white och rhyme till en början, brukar bli att man gör en lore också.
har inte hittat någon vettig offhand, så kör med milaberga (heter den så?)för MF, men hittar jag en shael gör jag nog rhyme direkt för mer MF och cannot be frozen.

Köpt en tele stav som jag har på W nu.

Act 4 kanske blir klar i veckan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Act 4 är klar, inte hittat något av värde, hellforge bjöd på en El, och inga topazer, diablo droppade inte heller något av värde. däremot kostade han mig en hel del guld, eftersom han dödade min merc säkert 20 ggr, och skellisar var ingen idé.
Bort i helgen, så lär börja act 5 nästa vecka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Påbörjat act 1 med en assassin. Blir väll en transportsträcka fram till Diablo, känns lite som att spelet börjar där.
Kör helt utan traps. Traps är väll kanske effektivast, men ack så tråkigt

Permalänk

gött att läsa om dina framsteg!

nagelringen e grym! schysst stat på din : )

är det nåt som gett dig trubbel? grymt med staven också. kommer vara guld värd. hade du nåt problem med Dibbe? teleport borde funka bra där om han e på väg att nita horden

grymt att du e igång också, insane!

vad blir det för char, build och plan?

Permalänk
Medlem

Planen är phoenix strike, cloak of shadows, fade och shadow master. En poäng i dragon flight lär man ochså ha.
Gillar burst of speed, men phys resist i fade känns trevligt.
Pumpar nu upp fist of fire, och sedan en skill reset kanske någonstans innan lvl 40.
Får se hur det funkar. Assassin är nog den char jag kört minst.

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley:

Nej, det är väl egentligen bara dibbe som varit problem, spammade clay golem och curses på honom medan mercen sakta dödade honom, alla skellisar dog av en fire attack så orkade inte hålla på försöka reviva dom hela tiden.
Sakta men säkert tog mercen hand om honom.

Droppar en del unika/sets, men inget som passar mig riktigt. Men är väl kanske framförallt i nightmare det kan börja droppa intressanta saker.

Tror inte det kommer bli några större problem på vägen, ancients bör gå bra bara inte skellisarna dör direkt, men med decr. en ismagiker och clay golem borde dom hålla sig lugna.

Lycka till @insane88

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oj då, är tråden fortfarande aktiv? Jag själv har Diablo 2 installerat men genom PlugY, The Survival Kit då jag hatar små kistor. Blir kanske för lätt då man kan spara alla utrusningar och vapen man hittar. Har dock inte spelat nåt speciellt. Har till och med glömt vilken karaktär jag kör ^^

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

normal fortlöpte utan några problem, såg inte till speciellt många gloams och dom var ganska ofarliga på normal. Baal gick ganska smidigt med merc, clay golem och decrepify.
det roligaste jag hittat hittils är nog det unika svärdet med +3 whirlwind.
Kände mig tvungen att använda det, så fick bli en act 5 merc, brukar aldrig bry mig om att hyra den, men dödar rätt bra. speciellt med amp. dmg.

Har räddat Cain på nightmare precis, glömde bort cow level, brukar man köra den direkt när man är klar med normal?
Dödar helt ok på nightmare än så länge, och klarar att åka på någon smäll. inte provat att stå för nära någon cold eller fire special, så vet ej om jag överlever smällen när de dör.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

normal fortlöpte utan några problem, såg inte till speciellt många gloams och dom var ganska ofarliga på normal. Baal gick ganska smidigt med merc, clay golem och decrepify.
det roligaste jag hittat hittils är nog det unika svärdet med +3 whirlwind.
Kände mig tvungen att använda det, så fick bli en act 5 merc, brukar aldrig bry mig om att hyra den, men dödar rätt bra. speciellt med amp. dmg.

Har räddat Cain på nightmare precis, glömde bort cow level, brukar man köra den direkt när man är klar med normal?
Dödar helt ok på nightmare än så länge, och klarar att åka på någon smäll. inte provat att stå för nära någon cold eller fire special, så vet ej om jag överlever smällen när de dör.

hehe grymt! ja, det svärdet e fint. hittat det nån gång också

bra jobbat! ska in o läsa lite i gamla försöken nu. kul att du bytte på mercen. det ger extra feeling men kan bli kostsamt. var försiktig med att ha för roligt. utmaningen kommer vara rolig nog ändå!

å andra sidan kan det extra roliga counter-balansera risken med att monotoniteten leder till att man tappar skärpa

akta dig för cold crow som sagt

cow level bör man nog försöka göra ganska direkt för att det inte ska bli lättare men inte så farligt att göra den något senare. finns lite fönster tycker jag

bli inte för girig med mf heller! : )

spännande

Permalänk

har precis flyttat in med ny tjej och det kan bli svårt med att få datortid på ett tag. senast kört heroes 3. lone knight riktig favvobana av nån ryss eller så

diablo 2 lockar som fan dock så det får nog bli nästa gång det ges läge för längre egentid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

har precis flyttat in med ny tjej och det kan bli svårt med att få datortid på ett tag. senast kört heroes 3. lone knight riktig favvobana av nån ryss eller så

diablo 2 lockar som fan dock så det får nog bli nästa gång det ges läge för längre egentid

Blir mest heroes för min del också. Installera precis HD modden, riktigt nice. Kör mest random maps, men kanske får prova den du pratade om.

Åter till topic. Är nästan klar med act 1 nm, countess bjöd på en lum, riktigt nice!
Lär göra en smoke snart, känns som ett end game alternativ. Frågan vad man ska göra i för armor bara, och hur länge man ska våga köra på mf.
Har runor för lore också. +1 skills och 30 lr är lockande. Vore nice å hitta en bra offhand å göra rhyme eller nåt annat nice i.
Man saknar spirit och insight från ladder, dom hade varit guld att ha tillgång till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Blir mest heroes för min del också. Installera precis HD modden, riktigt nice. Kör mest random maps, men kanske får prova den du pratade om.

Åter till topic. Är nästan klar med act 1 nm, countess bjöd på en lum, riktigt nice!
Lär göra en smoke snart, känns som ett end game alternativ. Frågan vad man ska göra i för armor bara, och hur länge man ska våga köra på mf.
Har runor för lore också. +1 skills och 30 lr är lockande. Vore nice å hitta en bra offhand å göra rhyme eller nåt annat nice i.
Man saknar spirit och insight från ladder, dom hade varit guld att ha tillgång till

Skickades från m.sweclockers.com

Shit vad jag blir sugeeeeenn!!!

Diablo 2 alltså..grymt att du hittade lum så tidigt. Är du inne o kikar på den där arreat siten?

Du MÅSTE prova den. Suttit i ett år eller två med den(utspritt på olika perioder såklart då tiden varit svår bitvis) men klarade ÄNTLIGEN den precis innan flytten. Prova gärna o låt mig höra dina tankar

Moddar har jag inte kört alls. Inte sett behovet eller känt lust. 3 Complete är complete för mig redan : )

End game? Menar du att sedan behålla den resten av spelet eller att den kommer behövas när du når sista biten?

Vad gillar du att köra för sorts banor mest? Bästa hjälte och "stad"? Offline och online?

Trade-ar du nåt á la gambling i stan?

Vad är ditt bästa find? char specific(din gubbe) och rent objektivt?

Vatt nära att dö på några ställen?

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley:

Jo, men lär nog köra smoke som end game armor, när jag inte har en topazad.
Kollar lite runord där bara. Finns ju några fina att göra i 2s sköld, och det måste väl funka att göra dessa i necro off-hand också.

Har inte gamblat nåt än egentligen, men när jag får pengar över lär jag gambla amu, eller är det mer värde i något annat?
Har bara köpt några wands. igår köpte jag en med +2 summoning, +dec och + attract, så skulle kunna köra en skillreset och skita i decrepify eftersom jag får den från wanden så spar jag några skills. vet dock inte om det är värt att slösa den redan nu...

Hittar en del sets, men bara skräp än så länge. dom två gröna enhandssvärden har jag hittat flera av, gröna chain gloves, nice om man är fighter men sålt direkt. kör på MF där istället.
Det bästa findsen är nog Lum och nagelring

Har kommit till act 2, så hyrt en merc med might aura nu äntligen. hitta någon eth polearm och göra billigt runord i snart, vore nice med life leach på mercen.

Inte varit nära att dö än, hamnar i en cold nova efter spec.gubbe dött, men hade fullt liv så va ingen fara

Off topic:
Det fina med HD-modden är att dom bla. lagt till lite quick keys, bla vänsterklick + ctrl för att dela upp stacks av gubbar till 1, en quick combat där man ser ev. förluster och kan välja att acceptera eller köra fighten själv. är massa annat som underlättar och snabbar upp, men inte förändrar gameplay.

Spelar helst stora banor, men är inte så förtjust i vatten. ska prova din bana så fort jag är klar med den jag kör nu.
Gillar necro väldigt mycket faktiskt, men spelar bara offline. Vill kunna spela när jag vill, och ibland blir det bara 5 minuter för man måste gå till nån av sönerna som skriker på en

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

@Guffa_Harley:

Jo, men lär nog köra smoke som end game armor, när jag inte har en topazad.
Kollar lite runord där bara. Finns ju några fina att göra i 2s sköld, och det måste väl funka att göra dessa i necro off-hand också.

Har inte gamblat nåt än egentligen, men när jag får pengar över lär jag gambla amu, eller är det mer värde i något annat?
Har bara köpt några wands. igår köpte jag en med +2 summoning, +dec och + attract, så skulle kunna köra en skillreset och skita i decrepify eftersom jag får den från wanden så spar jag några skills. vet dock inte om det är värt att slösa den redan nu...

Hittar en del sets, men bara skräp än så länge. dom två gröna enhandssvärden har jag hittat flera av, gröna chain gloves, nice om man är fighter men sålt direkt. kör på MF där istället.
Det bästa findsen är nog Lum och nagelring

Har kommit till act 2, så hyrt en merc med might aura nu äntligen. hitta någon eth polearm och göra billigt runord i snart, vore nice med life leach på mercen.

Inte varit nära att dö än, hamnar i en cold nova efter spec.gubbe dött, men hade fullt liv så va ingen fara

Off topic:
Det fina med HD-modden är att dom bla. lagt till lite quick keys, bla vänsterklick + ctrl för att dela upp stacks av gubbar till 1, en quick combat där man ser ev. förluster och kan välja att acceptera eller köra fighten själv. är massa annat som underlättar och snabbar upp, men inte förändrar gameplay.

Spelar helst stora banor, men är inte så förtjust i vatten. ska prova din bana så fort jag är klar med den jag kör nu.
Gillar necro väldigt mycket faktiskt, men spelar bara offline. Vill kunna spela när jag vill, och ibland blir det bara 5 minuter för man måste gå till nån av sönerna som skriker på en

Ahh amuletter kan vara bra att gambla men annars i ditt läge är det nog inte så mkt gambling läge. bättre att crafta amu o ringar kanske

ja sköldord finns ett par bra verkligen. man kan ju få set o unik där om man har megaflyt så wands kan vara en ide´antar jag.

Abra att du varit safe. Mf tycker jag nog du kan köra igenom hela nightmare med undantag av vissa megarisky ställen som templen etc. Körde du cow level förresten?

Kan vara värt att spara resetten men tänk på att de bränner ute om du torskar

Heroes:

Ahh samma här om det inte är vatten som funkar väldigt bra i den mån att det passar på banan. det kommer du se på den banan jag snackar om. att vattnet har sin plats

ok så det är mkt såna skillnader..låter i och för sig lite småpraktiskt

Jag kör bara offline också. testade online för några år sen men det höll inte

Permalänk
Medlem

Cowlevel gick utan problem, gjorde precis efter att jag räddat can.
Har tagit mig till sista wpn act 2, inget som varit svårt än, men maggot Lair tog tid då bara 2 åt gången kom åt I dom trånga gångarna. Lite samma på gångarna ute i rymden.

Off topic:
Börjat med lone knight, känns som en lovande map.
Har du inte kört lord of the rings mappen rekommenderar jag den. Bra story.
Och prova HD mod, är bara att avinstallera, ska inte påverka orginalfilerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Körde klart act 2 igår, hittade väl inte något direkt av värde nere i tombsen.
Duriel dog utan att han kunde göra något med en ismagisker, clay golem och decrepify så kunde han inte röra sig, det enda som gjorde skada va varje gång hans holy freeze triggade. Tog lite tid att döda honom däremot.

Vidare mot act 3 när tid finns!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Körde klart act 2 igår, hittade väl inte något direkt av värde nere i tombsen.
Duriel dog utan att han kunde göra något med en ismagisker, clay golem och decrepify så kunde han inte röra sig, det enda som gjorde skada va varje gång hans holy freeze triggade. Tog lite tid att döda honom däremot.

Vidare mot act 3 när tid finns!

Bra jobbat! Synd på findsen. Hur funkar skeleton horde på maggot lair hell?

Off Topic: Kul att du testat! Vilken race kör du? Jag körde Conflux först och efter att slutligen klarat den nyligen blev dungeon min nästa. Hoppas du provar annan än Necro Ska tydligen vara enklast med dem fast det förutsätter väl kanske att man är expert på just dem..det var nåt map-forum där nån sa att man klarat det galet snabbt med just necro medan övriga måste spela väldigt länge för att klara det(också viss skicklighetsfaktor såklart..)

Så förstår, givet din förkärlek till Necro att du lär ta dem men prova gärna med Conflux också!

Cool! Den har jag inte hört talas om eller provat. Ska testa den vid tillfälle

On Topic: Gillar att du växlar mycket. Riktigt nice plan med ismagiker, golem och spells

Permalänk

Kol(word joke) att du klarade cow leveln