Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Skrivet av strangelovee:

@tumvanten:

körde klart act 4 ikväll, hittade en Lum och en 3s cryptic axe, så nu har min merc äntligen en crescent moon!https://imgur.com/a/BkC1LTl
https://imgur.com/a/BkC1LTl

Skulle vilja ha ett bra off hand, inte hittat något roligt huvud alls, ett grått med 2s vore riktigt fint, så kan jag göra splendor nu när jag har en Lum över.

Andra delen av act 4 va det väl bara alla pit lords som va lite jobbiga, dom tål ganska många corpse explosion iom fire imune, så halva skadan försvinner typ.
Hade jag däremot varit en meelee så hade jag nog varit död, då lord the seis hade Fanatacism, och extra fast plus att det kom en amp dmg curse direkt. men gick utan problem, bara köra attract på en så mercen får arbeta ostörd och sen en corpse expl.

Håller lite med om decrepify och clay, diablo kanske fick iväg 4 eldgrejer och 4 blixtar, gick ganska snabbt att döda honom också.

Va värre med smeden som va stone skin och phys imune, där tog det lite tid... fick Hel där =/

Wow! Du fick den! Shit vad nice! Det kommer vara smooth sailing from here

Riktigt coolt. Gött att läsa om de senaste storiesen och hur du klarat dem. Din plan har funkat skitbra. Jag kan inte annat än att hålla med om powern mot bossar men alla chars har ju styrkor o svagheter. Du är bra på honom och de skitsvåra bitarna har du planerat för och verkställt på ett utmärkt sätt. Några bitar måste ju vara enklare med en viss build och onekligen svårare mot andra.

Lord de seis har lustigt nog inte dödat nån av mina gubbar och alla har varit melee med visst undantag vad gäller amazonen som körde både och

Sen låt oss komma ihåg att vi till syvende och sist gör detta för att se om det verkligen gick att klara med mina regler. Då gör vi oss en otjänst att lägga tid o fokus på såna bitar för det riskerar att kritisera spelet på ett sätt som snor lite av feelingen och det kan sabba det goa med att spela helheten. Spelet ÄR svårt nog som det är : )

Se bara till att klara detta nu så har vi bara enchantress kvar! sorceress menar jag

förutsatt att det inte fanns några oegentligheter med assassin-killen men har får mig att det var legit

Permalänk

PS bli inte girig! : ) Du behöver inte bättre offhand, din lyxare hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Wow! Du fick den! Shit vad nice! Det kommer vara smooth sailing from here

Riktigt coolt. Gött att läsa om de senaste storiesen och hur du klarat dem. Din plan har funkat skitbra. Jag kan inte annat än att hålla med om powern mot bossar men alla chars har ju styrkor o svagheter. Du är bra på honom och de skitsvåra bitarna har du planerat för och verkställt på ett utmärkt sätt. Några bitar måste ju vara enklare med en viss build och onekligen svårare mot andra.

Lord de seis har lustigt nog inte dödat nån av mina gubbar och alla har varit melee med visst undantag vad gäller amazonen som körde både och

Sen låt oss komma ihåg att vi till syvende och sist gör detta för att se om det verkligen gick att klara med mina regler. Då gör vi oss en otjänst att lägga tid o fokus på såna bitar för det riskerar att kritisera spelet på ett sätt som snor lite av feelingen och det kan sabba det goa med att spela helheten. Spelet ÄR svårt nog som det är : )

Se bara till att klara detta nu så har vi bara enchantress kvar! sorceress menar jag

förutsatt att det inte fanns några oegentligheter med assassin-killen men har får mig att det var legit

Jag klarade det med sorc är jag rätt säker på, bläddra några sidor bakåt i denna tråd, körde frozen orb och fire wall har jag för mig

Edit, se sida 58

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev en lite längre sittning igår.
Början av akt 5 gick smidigt, och det rullade på fint fram till grottorna, där det blev betydligt tuffare, en hel del stora med frenzy, som är phys immune. Dom elitepacken tog lååång tid att döda, som tur var kom det aldrig mer än 1 sånt pack åt gången, flera vet jag inte hur jag hade löst. Men nu fick det bli decrepify och golem och vid tillfälle byta till amp dmg och CE när jag fått ett lik, och sedan tillbaka till dec igen.

Nere hos anya slapp jag gloams, men va istället fullt med dom andra flygande sakerna som också gör skaplig skada om man får bollarna på sig, men ganska lätt att undvika, men typ omöjliga för mig att döda som inte har någon ranged attack, dom flög bara ut över ställen där inte mina monster kunde nå dom och sköt bollar, så fick köra dim vision på dom, och försöka ta dom när dom vågade sig in över kanten igen.

På väg mot halls of pain va det inte heller några problem, men betydligt värre nere hos honom, massa poison vipers, så fick försöka få iväg en dim vision längst ute i kanten och sen få in mina gubbar, men dom dog som flugor så fort det blev grönt på skärmen, fick reviva mercen 7-8 ggr och hämta ny arme 2-3 ggr på ställen jag sparat nära WPs. Väl vid Nihl gick det väl ganska bra, öste på med CE för att röja upp och se till så inte han kunde explodera mig.

Nästa sittning kanske man hinner hela vägen fram till Ancients. Hoppas jag kan bryta phys med amp dmg om nån skulle ha den prefixen.

Inga finds värda att notera, ett par låga sets, en unik låg armor

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Jag klarade det med sorc är jag rätt säker på, bläddra några sidor bakåt i denna tråd, körde frozen orb och fire wall har jag för mig

Edit, se sida 58

Aah så var det ja! Sista gubben då:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Assassin är en riktig skitgubbe att spela. Man är dömd att köra traps spec, en enormt tråkig spec. Den enda gången man kan köra en annan spec är om man har gear till det, vilket man inte har eller kan garantera i en Guffa rules runda. Sen dör man nästan direkt också om man kör melee spec med assassin. Sjukt riskabelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Blev en lite längre sittning igår.
Början av akt 5 gick smidigt, och det rullade på fint fram till grottorna, där det blev betydligt tuffare, en hel del stora med frenzy, som är phys immune. Dom elitepacken tog lååång tid att döda, som tur var kom det aldrig mer än 1 sånt pack åt gången, flera vet jag inte hur jag hade löst. Men nu fick det bli decrepify och golem och vid tillfälle byta till amp dmg och CE när jag fått ett lik, och sedan tillbaka till dec igen.

Nere hos anya slapp jag gloams, men va istället fullt med dom andra flygande sakerna som också gör skaplig skada om man får bollarna på sig, men ganska lätt att undvika, men typ omöjliga för mig att döda som inte har någon ranged attack, dom flög bara ut över ställen där inte mina monster kunde nå dom och sköt bollar, så fick köra dim vision på dom, och försöka ta dom när dom vågade sig in över kanten igen.

På väg mot halls of pain va det inte heller några problem, men betydligt värre nere hos honom, massa poison vipers, så fick försöka få iväg en dim vision längst ute i kanten och sen få in mina gubbar, men dom dog som flugor så fort det blev grönt på skärmen, fick reviva mercen 7-8 ggr och hämta ny arme 2-3 ggr på ställen jag sparat nära WPs. Väl vid Nihl gick det väl ganska bra, öste på med CE för att röja upp och se till så inte han kunde explodera mig.

Nästa sittning kanske man hinner hela vägen fram till Ancients. Hoppas jag kan bryta phys med amp dmg om nån skulle ha den prefixen.

Inga finds värda att notera, ett par låga sets, en unik låg armor

ooh det börjar dra ihop sig : )

keep it up!!

angående assassin så överlåter jag reflektioner åt er. Har inte provat den charren alls tror jag

Permalänk

Sjukt rolig läsning! Hade helt missat den här tråden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Wooooooooi!!!

Nice going, champ!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Passade på att köra Cowlevel också, gick smidigt med attract+amp dmg+CE, så fort man fått ett lik eller två så exploderade nästan hela skärmen på en gång.
Det roligaste jag hittade va nog en +7MF small charm, men känns lite sent...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Var det Hell du fimpade nu då? Så då är det färdigt? fan vad snabbt det gick.

Hoppas inte tråden dör ut nu. Någon annan får sätta igång nu med en ny gubbe. Jag hade själv gärna gjort de om jag haft tid. Går i skolan och vårterminen är inte slut än, blir nog omprov också så jag lär få studera lite i sommar.

Kan inte någon köra sorc enchantress, alltså bara melee som sorc, eller någon annan flummig spec som går helt emot klassen man spelar. Typ warrior tank, där man bara stackar massa sol runor i gearet och skillar för högre defense så att målet blir att allting skadar warriorn med 0 skada. Eller typ curse necro, necromancer som bara spelar med curses och inget annat. Eller paladin converter, en paladin som bara converterar monster så att de blir allies och låter dessa döda allting istället för paladinen.

Någon riktigt konstig spec och sen klara hela spelet med denna gubben. Det behöver inte ens vara guffa rules om man orkar med en sådan spec. Det hade varit kul att kolla hur det hade gått.

Någon som är intresserad?

Permalänk
Medlem

Drog igång en single player sorc, bara för att slöspela lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Drog igång en single player sorc, bara för att slöspela lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var ju helt klart det som var min plan om jag körde sorceress. Enchantplaneb

Klarade du heroes till slut? Ska du prova med nån annan stad?

Provade dungeon o skulle köra sista striden efter ca 11 mån. Får dimension door o testar se vem som e i fängelset längst upp men inser snabbt(inte nog snabbt) att allt e cursed ground.. main army o hjälte bye bye

Såååå surt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Det var ju helt klart det som var min plan om jag körde sorceress. Enchantplaneb

Klarade du heroes till slut? Ska du prova med nån annan stad?

Provade dungeon o skulle köra sista striden efter ca 11 mån. Får dimension door o testar se vem som e i fängelset längst upp men inser snabbt(inte nog snabbt) att allt e cursed ground.. main army o hjälte bye bye

Såååå surt

Körde faktiskt lite heroes igår, blev typ ett uppehåll på en månad.
Gör framsteg, sakta men säkert. Börjar ha bra kontroll på alla borgar som är lättåtkomliga, så nu ska jag ut och erövra mer, se hur jag tar mig dit bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite OT:
Har dragit igång en single player sorc med plugy plugin, för ladder-runord och large chest.
Har tagit mig till lvl 80, så inte lagt ner jättemycket tid, men har redan lyckats hitta en Vex (lower kurast) och en Ohm (Moo moo). Ska försöka få till en Hoto och Cta, men lär väl bli några timmar letande till

Tror aldrig jag hittat någon high rune förut, och då har jag ändå spelat en hel del på battle net.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av strangelovee:

Lite OT:
Har dragit igång en single player sorc med plugy plugin, för ladder-runord och large chest.
Har tagit mig till lvl 80, så inte lagt ner jättemycket tid, men har redan lyckats hitta en Vex (lower kurast) och en Ohm (Moo moo). Ska försöka få till en Hoto och Cta, men lär väl bli några timmar letande till

Tror aldrig jag hittat någon high rune förut, och då har jag ändå spelat en hel del på battle net.

Haha moo moo. Förstod direkt vilket ställe du menade.
Har du inte lagt ner mycket tid men är lvl 80?

Om jag kör singel player så brukar jag ladda ner den text filen med runord och sen skriva något i d2 ikonens sökväg. Kommer inte ihåg exakt, men man kan börja använda runord i singel player utan att behöva köra plugy eller andra addons.

Vilka points har du lagt i trädet? Lightning e ganska glassig o köra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@tumvanten:

Går ganska fort att fram till 80, men självklart är det ju ett gäng med timmar, men att spela igenom normal är ju gjort på 2 timmar typ, sen nightmare tar väl egentligen ännu kortare, sen är det bara att börja levla lite.

Kör på blizz, funkar fint att köra andy och meph, korna går också rätt smidigt, börjat prova diablo nu, men är lite segare. Håller på leta efter en 4os armor å slänga in topazer i så mitt MFande ger lite bättre utdelning, kanske får jag nöja mig med en 3os så länge... fått ihop en hoto nu!
fattas Ist för cta bara

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det ingen som vill dra igång något?

Jag funderar själv på en sorc enchanter eller kanske en frenzy barb.
Problemet är bara att man ligger mitt i smeten hela tiden.
Sorc har teleport och barb har leap, men leap är jävligt opålitlig.
har nästan för mig att leap påverkas om man är frozen, så att leap blir långsam om man är frozen. Någon som vet?

Permalänk
Medlem

lirar vidare på plugy.
fått ihop en CTA. vill hitta en shako, men verkar inte vilja droppa...

Leap är väl en skaplig CC med stun när man landar. vet inte hur den funkar om man är frozen

Visa signatur
Permalänk

Härligt med folk som lirar Diablo 2 fortfarande. Jag kör en lvl 89 sorc på plugy. Är i akt 5 på Hell just nu och har ett helt Tal Rasha set men har inte lyckats hitta en monarch än trotts mängder av farming. Använder fortfarande en Rhyme. Målet är en Spirit

Lyckas jag nita Baal till slut så har jag varvat spelet på Hell för första gången sen det kom ut. Dock är plugy jävligt fuskigt men det skiter jag i.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

@toboraton:

inte hittat tal armor än, däremot ett par monarcher.
Shako saknar jag också...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har dragit igång en amazon. Kommer köra bow och maxxa frozen arrow eller vad den heter och den andra skillen som gör så att jag kan avfyra bowen som ett maskingevär.

spelade till lvl 6 dag.
kommer lite mer sen.
dödade raven och gick ner i de två katakomberna.
har inte hittat något.

Permalänk
Avstängd

lvl 12 nu och är nere i katakomberna innan Andariel.
hittade en epic mössa, inget speciellt direkt.
hade inget trubbel med de minotaurerna i jail lvl 1.
stod och pepprade pilar utanför deras bur medans de sköt iväg sina åskbollar som jag dodgade.
blev stundvis svårt men jag försökta pendla mellan olika avstånd och det löste sig.

det är ett absolut måste att ha en merc med amazon, jag är helt rökt när det kommer till melee och det är bäst om merc attraherar monsterna. Blir nog till att maxa valkyrie sen också.

men det händer inte så mycket annars i de låga akterna på normal.

Permalänk
Medlem

Jaha. Dåså.

Det var ett antal månader jag körde sedan sist. Jag hade kommit till Hell och rullade på där utan problem i act 1. Slutet på Nightmare var inga problem heller. Jag har som tidigare nämnts i denna tråd rätt bra gear tyckte jag. Smoke, bra runeword i sköld som jag glömt, en riktigt riktigt bra gul amulet med + i skills, MF och all res om jag inte missminner mig. Unika boots och wand. 50+ resistances på hell. Hyfsat bra med liv.

Äventyret fick ett abrupt slut mot The Countess. Jag hade hela min armé med Merc, Clay golem, 9 skellies och 6 revives. Jag avvaktar först lite utanför dörren till hennes rum, försöker få något därinne att få syn på oss och komma ut. Inget kommer. Avvaktar lite mer. Sen gör jag misstaget att närma mig dörren. Hennes minions kommer springande i superfart och jag hinner knappt ta ett steg bakåt innan någonting 1-shottar mig rakt i nyllet. Jag hade fullt liv och allt. Jag har inte känt mig så squishy alls utan har kunnat ta några slag av bossar. Visst har det gått åt lite full rejuvenation men ja... Så kan det gå! Döden känns som att den hade gått att undvika, men lär ha skett senare under hell oavsett. Kul utmaning!

RIP Sverker, Lv 76 necromancer.

Jag installerade PlugY idag för första gången och efter detta dråpslag och funderar på att köra lite singleplayer med unlimited stash för att mysa lite. Vi får se om jag orkar med det

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Avstängd

@Zvikte: Ja det är hårda bud. Hell act 1 är gruvligt mycket svårare än nightmare act 5. Alla ens skelett bara smälter bort, men när första monstret dör så är det bara att spamma corpse explosion och så dör allt annat. Men Hell är brutal.

Jag brukar köra players 8 fram till nightmare och sen när hell börjar så går jag ner till players 1 så att övergången blir lite jämnare från nightmare till hell. Det brukar funka.

Permalänk

@tumvanten:

shit vad sugen jag e på en ny veva

blir mest heroes 3 när det väl finns tid men då o då är det så lockande att köra en ny char eller ta om det med nån hehe

Permalänk
Avstängd

Det hade varit skoj om någon dragit igång något så man kan komma in här o läsa o njuta lite av nostalgin. Skolan har börjat för mig så jag har ingen tid till spelande för tillfället. Efter skolan är där massa annat o göra så fritiden är nästan obefintlig.

Men testa dra igång något Guffa. Kör någon skum spec så kan det bli roligare o då får man testa lite nya taktiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@tumvanten:

Det e ju det där med tiden : )