The Crew - Släppdatum 2014-12-02

Permalänk
Medlem

Här kommer ett till klipp från mitt spelande

Tyvärr så har jag haft problem med att inspelningarna hackar lite... Det har inte gjort det medan jag spelar men jag håller på och letar en lösning på det.

Permalänk
Medlem

Några samlade snabba intryck efter att ha spelat det ett tag. Svamlade ifrån minnet så blev kanske inte supersammanhängande

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa billigast? Ser inte riktigt ut att vara värt 333kr som g2play säljer det för..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Fight fire with fire. Passande dekaler för denna bil

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Vart kan man köpa billigast? Ser inte riktigt ut att vara värt 333kr som g2play säljer det för..

Är nog svårt att hitta det mycket billigare än så

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Är nog svårt att hitta det mycket billigare än så

Är spelet värt då? Det ser extremt "arcade-igt" ut med handlingen, samt random nitro som får allting att se oseriöst ut imo.. :/

Har du spelat TDU2? Jag älskade det spelet innan det slutade att fungera, nu letar jag efter likvärdig ersättare.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trickysaer:

Några samlade snabba intryck efter att ha spelat det ett tag. Svamlade ifrån minnet så blev kanske inte supersammanhängande

Förbannade konsolport... Nu när man fick reda på att det inte kan köras i 120FPS så blir det ju definitvt inget köp.
Bilspel om något skall köras i 120FPS! Att det är input lag gör det ju desutom inte bättre.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Är spelet värt då? Det ser extremt "arcade-igt" ut med handlingen, samt random nitro som får allting att se oseriöst ut imo.. :/

Har du spelat TDU2? Jag älskade det spelet innan det slutade att fungera, nu letar jag efter likvärdig ersättare.

Helt klart värt! Eh, ja? Det är ett extremt arkadspel? Förstår inte mig på folk som gnäller på ett arkadspel när det inte är sim... Nej, spelade tyvärr aldrig TDU speciellt mycket.

Skrivet av Uzanar:

Förbannade konsolport... Nu när man fick reda på att det inte kan köras i 120FPS så blir det ju definitvt inget köp.
Bilspel om något skall köras i 120FPS! Att det är input lag gör det ju desutom inte bättre.

Ja, det hade varit önskvärt! Men jag måste säga att det är en väldigt behaglig upplevelse ändå i 60fps Du får försöka testa det hos någon kompis som har spelet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygman:

Vart kan man köpa billigast? Ser inte riktigt ut att vara värt 333kr som g2play säljer det för..

Synd du missade att köpa det i fredags. Två butiker, varav den ena var Komplett (den andra har jag glömt bort vilken) sålde spelet för 249kr. Förbokade min då, skickades i måndags men inte fått hem den ännu. Jag misstänker att det har blivit något tok på vägen, tänkte kolla upp vart exakt den är i morgon.

Ser fram emot att få testa spelet, spelet ger rejäla TDU 1/2-vibbar vilket iallafall jag uppskattar rejält.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Behövde inte ens åka dit, tryckte på x på Xbox kontrollen (PC) så fort spelet startade om.

Och som vanligt, vid spelsläpp, gick servern nu plötsligt ner och det går inte att spela... blev utkickad. Så spelet går alltså inte spela utan att man är kopplad till servern?

Kommer fortfarande inte in på servern. Blir trött snart på alla fail med serverparkerna spelbolagen gör.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kommer fortfarande inte in på servern. Blir trött snart på alla fail med serverparkerna spelbolagen gör.

9UENmKenRw0

Dold text

Klippet är privat.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kommer fortfarande inte in på servern. Blir trött snart på alla fail med serverparkerna spelbolagen gör.

Fick samma felkod när jag startade innan jag hade laddat klart hela. Testa att köra "Verify files" i uPlay och se om det funkar sen.

Permalänk
Avstängd

Startade om fiberroutern så funkade det.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kommer fortfarande inte in på servern. Blir trött snart på alla fail med serverparkerna spelbolagen gör.

Det var ett underhåll mellan 17:45-18:00.

Permalänk
Medlem

Halkar runt lite i en av season pass-bilarna, Ferrari 458

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Lite frågor:

Hur "arcadey" är det på en skala NFS till Forza 4?
Känns det som att det har långvarighet? Det är ju trots allt ett mmo.
Tekniska issues alá andra failbisoft spel detta året? (hoppas på ett nej här)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Lite frågor:

Hur "arcadey" är det på en skala NFS till Forza 4?
Känns det som att det har långvarighet? Det är ju trots allt ett mmo.
Tekniska issues alá andra failbisoft spel detta året? (hoppas på ett nej här)

Väldigt arkadigt. Inte som Rivals utan mer som Forza Horizon 2 skulle jag gissa.
Ja, det gör det verkligen. Har nu klarat ut storyläget och det tog mig kanske 30-35h där jag mer eller mindre enbart körde story mission efter story mission.
Finns factions sedan att sänka ner timmar i och att givetvis farma upp cash för att köpa alla de dyra bilarna man vill ha.
Frånsett att man ibland då och då blir disconnectad och att spelet crashar oförklarligt så klarar det sig bättre än alla andra ubisoft-titlar tillsammans.

Det har sina småproblem, men blir du disconnectad kommer du tillbaka till huvudmenyn och ingen progress har blivit förlorad. Lite problem med att ansluta till sina vänner dock med crew, verkar vara ganska kinkigt med inställningar på portar i routrar och dylikt. Men överlag fungerar det bra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Väldigt arkadigt. Inte som Rivals utan mer som Forza Horizon 2 skulle jag gissa.
Ja, det gör det verkligen. Har nu klarat ut storyläget och det tog mig kanske 30-35h där jag mer eller mindre enbart körde story mission efter story mission.
Finns factions sedan att sänka ner timmar i och att givetvis farma upp cash för att köpa alla de dyra bilarna man vill ha.
Frånsett att man ibland då och då blir disconnectad och att spelet crashar oförklarligt så klarar det sig bättre än alla andra ubisoft-titlar tillsammans.

Det har sina småproblem, men blir du disconnectad kommer du tillbaka till huvudmenyn och ingen progress har blivit förlorad. Lite problem med att ansluta till sina vänner dock med crew, verkar vara ganska kinkigt med inställningar på portar i routrar och dylikt. Men överlag fungerar det bra.

Tack för svar, har trampat runt länge efter ett racing spel, detta kanske är the one, for now.
Det jag är mest bitter över är att det är ett mmo, är inte intresserad av att spela "offline" men om jag blir redigt sinkad för att jag inte spelar med andra så är det nog icke för mig. Jag har inget emot att spela mot andra, men med andra, not my thing.

Sålänge jag kan rejsa runt i en Lamborghini Miura concept någon gång (läs: DLC) så är jag nöjd

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tack för svar, har trampat runt länge efter ett racing spel, detta kanske är the one, for now.
Det jag är mest bitter över är att det är ett mmo, är inte intresserad av att spela "offline" men om jag blir redigt sinkad för att jag inte spelar med andra så är det nog icke för mig. Jag har inget emot att spela mot andra, men med andra, not my thing.

Sålänge jag kan rejsa runt i en Lamborghini Miura concept någon gång (läs: DLC) så är jag nöjd

Du behöver aldrig interagera med någon annan om du inte vill, du kan spela igenom hela spelet helt själv och väljer själv om och när du vill spella med eller mot andra

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Alla som spelat och älskat Test Drive Unlimited-spelen borde uppskatta The Crew skulle jag tro. Jag gillar skarpt vad jag sett hitills som veteran från dessa två spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Alla som spelat och älskat Test Drive Unlimited-spelen borde uppskatta The Crew skulle jag tro. Jag gillar skarpt vad jag sett hitills som veteran från dessa två spel.

Verkligen!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att dem löser det med crewen snart, börjar kännas ensamt, och ändå är mottot "Never Drive Alone"

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Jag hoppas att dem löser det med crewen snart, börjar kännas ensamt, och ändå är mottot "Never Drive Alone"

Löser vilket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veerz:

Jag hoppas att dem löser det med crewen snart, börjar kännas ensamt, och ändå är mottot "Never Drive Alone"

Kika in länken: https://support.ubi.com/en-GB/FAQ/9/3168/beta-multiplayer-con...

Lägg till mykologen om någon är sugen på att köra i "crew"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hade inga förväntningar på det här spelet men det är riktigt kul! En riktig överraskning minst sagt. Kör med 360-kontrollen och gillar körkänslan och fysiken, precis lagom arkadigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Alla som spelat och älskat Test Drive Unlimited-spelen borde uppskatta The Crew skulle jag tro. Jag gillar skarpt vad jag sett hitills som veteran från dessa två spel.

Jag har njutit rejält av TDU2 men detta spel ser verkligen inte bra ut imo. Vad får dig att tycka att de är så lika?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygman:

Jag har njutit rejält av TDU2 men detta spel ser verkligen inte bra ut imo. Vad får dig att tycka att de är så lika?

Gameplayet, menyer, kartan och framförallt online-biten. Nu har jag inte haft någon större koll på utvecklingen av detta spel men det känns som det närmaste ett TDU3 vi förmodligen lär komma.

Se exempelvis:

Nog syns likheterna ganska väl?

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag och har bara lagt in ett par timmar men det känns som att det saknas något.
Kanske det är för att jag spelar själv, inga av mina polare är det minsta intresserade av spelet... :/
Någon annan som känner sig ensam och vill spela tillsammans så är jag på att hoppa in i mumble/ts t ex och drifta runt i ett gäng.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Jag va också väldigt sugen på the crew, tills jag såg alla reviews. Och att de inte går och köra med 120hz.
Spelet går nog "snart" och köpa för under 50kr, känns de som iaf.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2