Permalänk
Medlem

Gamingtangentbord för runt 500 kr

För ett antal år sedan hade jag ett Microsoft Sidewinder X4 (kostade ca 400 kr), det hade belysta tangenter och klarade "The quick brown fox"-testet. Ett bra tangentbord till ett otroligt bra pris. I dagarna råkade mitt Logitech G15 ut för en hulk smash, så jag gick och köpte ett helt oprövat kort: E-blue Cobra II. Betalade 400 kr på Teknikmagasinet, och är mest glad över att de har en så generös returpolicy, eftersom det totalsög. Ojämn belysning, svårläslig font på tangenterna samt mixad layout (ANSI Shift ihop med ISO Enter).

Finns det fortfarande några dugliga tangentbord i prisklassen, som är belysta och klarar många simultana knappnedtryckningar?

Permalänk

Satsa på ett nytt sidewinder x4? Riktigt trevligt tangentbord

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Satsa på ett nytt sidewinder x4?

Förutom att det slutade tillverkas och inte längre säljs?

Permalänk

Det var som fan Var inte längesedan jag beställde ett åt en polare, Hoppas dom kommer med någon ny variant av x4

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599