Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Nytt gaming headset

Hallå, går i tankar på att uppdatera all min kringutrustning. Dvs mus, musmatta, t-bord och headset.

Har i dagsläget ett Steelseries Siberia v2 vilket är ett prisvärt och bra headset jag varit nöjd med.

Under längre gamingperioder har dock headsetet gjort mig öm på ovansidan av öronen.

Så jag undrar helt enkelt vilket headset som passar mig enligt er.

Krav:
- Bra och långvarig komfort
- Mikrofon
- Rent och bra kvalitativt ljud
- Bra bas då jag lyssnar på mycket musik som innehåller det
- Headsetet ska kunna anslutas med 3,5mm, vill inte ha något usb skit

Har kollat på Sennheiser som verkar ha grymma grejer, vet dock inte hur bra bas där är i deras headset.

Budget är i krokarna på 2k

Skickades från m.sweclockers.com

Intel Core i7 3930K @ 4.2GHz | Corsair 16GB Vengeance 1600MHz | EVGA GeForce GTX 660Ti 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Blue 2x500GB RAID0 | 3x24'' BenQ XL2411Z
Intel Core i5 760 @ 2.8GHz | Corsair 4GB XMS3 1333MHz | WD Green 10x2TB | WD Green 2x3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Beyerdynamic DT990 eller DT770 beroende på om du vill ha öppna eller slutna lurar. Sedan någon bra mikrofonlösning, antingen bordsmikrofon eller något modmic-liknande.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av r-nano:

Hallå, går i tankar på att uppdatera all min kringutrustning. Dvs mus, musmatta, t-bord och headset.

Har i dagsläget ett Steelseries Siberia v2 vilket är ett prisvärt och bra headset jag varit nöjd med.

Under längre gamingperioder har dock headsetet gjort mig öm på ovansidan av öronen.

Så jag undrar helt enkelt vilket headset som passar mig enligt er.

Krav:
- Bra och långvarig komfort
- Mikrofon
- Rent och bra kvalitativt ljud
- Bra bas då jag lyssnar på mycket musik som innehåller det
- Headsetet ska kunna anslutas med 3,5mm, vill inte ha något usb skit

Har kollat på Sennheiser som verkar ha grymma grejer, vet dock inte hur bra bas där är i deras headset.

Budget är i krokarna på 2k

Skickades från m.sweclockers.com

Sennheisers headset är tipptopp! Däremot är de inte särskilt bastunga, de har "ärligt" ljud.
Det finns inte jättemånga bra headsets som fungerar bra till musik också, de jag vet är väl Sennheiser, QH-85/90/1339 och HyperX Cloud.
"Bra bas" är i mitt tycke balanserad bas, men med "bra bas" antar jag att du menar mycket bas?
Kan helhjärtat rekommendera Sennheisers headsets men de är inte bastunga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_custumonepro_b_heatset_...
http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_custumonepro_w_heatset_...

Kan vara värt pengarna
Thomann.de är mycket bra. De säljer till Sverige, har bra support och snabb frakt (dock dyr, ~150kr).

Annars finns Qpad QH-85/90 som jag gillar.
Sennheiser PC360 också, men jag personligen gillade dom inte, för små och trånga kåpor och "plastigt och varmt" ljud

Själv använder jag nu Superlux HD 681 Evo tillsammans med en ModMic och är 100% nöjd.

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Sennheiser PC360 eller DT770 + modmic

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Jag köpte mig nyligen Kingston Hyperx cloud headset som är ett samarbete med Qpad och diverse andra. Ljuder är som i QH90 fast med Kingstons kvalité och design.

Anledning till köpet är att de fått riktigt bra kritik överallt (goolga recensioner) och att netonnet har en bra rea på dem.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 860 Evo 1TB| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|