få pengarna tillbaka från komplett?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

få pengarna tillbaka från komplett?

Hej alla! Jag köpte en "Komplett Pc" från Komplett för kanske 6 veckor sedan. Den kostade 9500 på rea och den är stationär. Kan jag få mina pengar tillbaka, fastän det inte är något fel med den?

Om jag kan, får jag även tillbaka pengarna för windows 8.1?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010

Beror på, är du fortfarande inom 45 dagars så har du fortfarande öppet köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
VästerNorrland
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av PcÅL:

Hej alla! Jag köpte en "Komplett Pc" från Komplett för kanske 6 veckor sedan. Den kostade 9500 på rea och den är stationär. Kan jag få mina pengar tillbaka, fastän det inte är något fel med den?

Om jag kan, får jag även tillbaka pengarna för windows 8.1?

Ring och fråga?

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Mar 2010

"8. Ångerrätt

8.1 Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp om du meddelar detta till oss inom 45 dagar från den dagen du mottog produkten. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram, operativsystem, spel, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Vid köp av produkter i elektroniskt format t.ex. ljud- eller bildupptagning, spel, och programvarulicenser förlorar du rätten att ångra köpet efter att du mottagit den elektroniska försändelsen eller att licenskod/-information har gjorts tillgänglig. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Snabbaste vägen för ångerköp är att följa våra instruktioner på den här länken. Du kan inte ångra köpet på delar av en vara.

a) Frakten för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund.
b) Handlar du som företagare har du 14 dagars ångerrätt och kan endast ångra ditt köp om produktens förpackning är obruten. Om en felrekommendation i kontakt med säljare är gjord gäller 14 dagars ångerrätt även vid bruten förpackning.
c) Använda hygienartiklar och kroppsnära produkter så som rakapparater, tandborstar, in-ear hörlurar/hörlurssnäckor m.fl. godkänns inte ångerköp av hygienskäl. Är förpackningen bruten men produkten oanvänd kan du däremot ångra köpet.
d) Vid ångerköp på Komplett PC (klassas som beställningsvara då de byggs på beställning) tillkommer en avgift på 1500-2500 kr för att täcka en del våra omkostnadre."

Källa