Certifikat problem med internet explorer, kan inte ladda ned ny webbläsare.

Permalänk
Medlem

Certifikat problem med internet explorer, kan inte ladda ned ny webbläsare.

Har nu bytt chassi, drog en ny installation på windows då. Skulle ladda ned chrome nu men detta säger internet explorer så fort jag försöker gå in på google eller en del andra sidor:
Ett problem har uppstått med den här webbplatsens säkerhetscertifikat.

Säkerhetscertifikatet som presenteras av den här webbplatsen har gått ut eller är inte längre giltigt.

Problem med säkerhetscertifikat kan tyda på att någon försöker lura dig eller snappa upp data som du sänder till servern.
Du rekommenderas att stänga den här webbsidan och inte fortsätta till webbplatsen.
Klicka här om du vill stänga denna sida.
Fortsätt till den här webbplatsen (rekommenderas inte).
Mer information

Om du har kommit till den här sidan via en länk kontrollerar du att webbplatsadressen i Adressfältet är den du väntade dig.
När du går till en webbplats med en adress som https://example.com kan du försöka lägga till www till adressen: https://www.example.com.
Om du väljer att ignorera felet och fortsätta bör du inte ange personlig information på webbplatsen.

Mer information finns under "Certifikatfel" i hjälpen för Internet Explorer.

Lösning? Kan såklart gå vidare men nedladdning får error hela tiden så får inte ned filen.

MVH

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

En snabb update; märkte att klockan gick grovt fel, fixade det så löste sig problemet.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Kolla dina säkerhetsinställningar i Internet Explorer. Jag minns liknande varningar när jag arbetat med Windows Server.

Alternativ är att överföra installationsfilerna manuellt eller ladda ned via något annat än IE som exempelvis PowerShell eller wget(om du får tag i det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Kolla dina säkerhetsinställningar i Internet Explorer. Jag minns liknande varningar när jag arbetat med Windows Server.

Alternativ är att överföra installationsfilerna manuellt eller ladda ned via något annat än IE som exempelvis PowerShell eller wget(om du får tag i det).

Du hann precis skriva när jag skickade updaten hehe, löste problemet genom att ändra klockan som gick fel. Tack i alla fall

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Hände mig också en gång samt en släktning en gång och första gången så blev jag nästan gråhårig när jag försökte felsöka då inga webbläsare ville samarbeta. Tills jag sneglade neråt högra kanten på skärmen och såg vad klockan var...resten är historia. Webbläsarna gillade verkligen inte att datorn hade "färdats tillbaka i tiden" lol.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

Det där var det sjukaste felet någonsin, drar upp den här gam,la tråden men tack det hjälpte mig!

Windows 10..