Fortsätta som systemutvecklare eller gå emot projektledning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Fortsätta som systemutvecklare eller gå emot projektledning

Hej, jag står i valet och kvalet i vad jag ska göra. Jobbar just nu i en roll som kommer innebära att jag blir projektledare inom IT inom 2år. Men jag har även blivit erbjuden ett jobb på ett annat företag som it-konsult inom systemutveckling. Jag har svårt att bestämma mig för vilken inriktning jag vill gå åt och vill därför be er om era erfaranheter kring systemutvecklare vs projektledare?

Jag har förövrigt 2 års arbetserfarenhet ifrån systemutveckling (1.5 år) och systemansvar (0.5 år).

Tacksam för era synpunkter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

I mina ögon och erfarenhet, så verkar det som om du väljer mellan administrativt eller tekniskt arbete.

Båda har sina för- och nackdelar, men systemutvecklare är roligare tycker jag.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

Ta det du tycker är roligt! När du är såpass ny i branschen tror jag inte det är ett jättegap mellan dom olika lönerna du kan få (förutom att det är två ålika företag då dvs).

Ta det som du tycker är roligt. Jag själv hade nog hellre tagit utvecklarrollen. Vill hellre vara en pjäs i spelet än den som spelar ,så att säga.

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Masterstudent - Fotonik

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Bebben:

I mina ögon och erfarenhet, så verkar det som om du väljer mellan administrativt eller tekniskt arbete.

Båda har sina för- och nackdelar, men systemutvecklare är roligare tycker jag.

Ja det stämmer bra, jag väljer egentligen emellan administrativa uppgifter eller utveckling.

Jag tror det lutar åt att jag kommer köra på utvecklingsjobbet. Tror jag kommer ha roligare där i arbetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av lefebvre:

Ja det stämmer bra, jag väljer egentligen emellan administrativa uppgifter eller utveckling.

Jag tror det lutar åt att jag kommer köra på utvecklingsjobbet. Tror jag kommer ha roligare där i arbetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ta det som du kommer trivas bäst med! Annars blir det endast sämre och sämre på jobbet.

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Masterstudent - Fotonik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Jag hade personligen tagit konsulttjänsten. Att vara projledare kan vara både fantastiskt roligt och förbannat jobbigt, oftast mer av det sistnämnda. Trivs du med att göra det tekniska så byt inte.

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2003

Projektledare har man all tid i världen att bli. Jag har ungefär den rollen idag och önskar verkligen att jag fick koda och rita mer istället.

AMD Phenom x4 9650, 4048mb, Ati Radeon HD4830, massa HDD