Permalänk
Avstängd

Hur sätter jag in dessa hjul?

Köpte mig precis denna stol

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/arozzi/A...

Men nu fastnade jag på dessa jäkla hjul http://imgur.com/27MMOb7

Två stycken går in perfekt, men resten vill inte gå in, jag trycker verkligen in allting jag kan men hjulen vägrar gå in utan dem sitter löst och ramlar av.

Man fick inte ens en manual så jag behöver er hjälp!

Tack!

Permalänk
Medlem

Det brukar bara vara att pressa i dom, hårt! ...såvida det inte är något i vägen eller något är trasigt.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeeJay1:

Det brukar bara vara att pressa i dom, hårt! ...såvida det inte är något i vägen eller något är trasigt.

Jag trycker verkligen in allting jag kan!!! Får så ont i armen men hjulen vägrar gå in!!

Permalänk

Det ska bara vara att trycka in dom. är så på alla stolar jag har köpt

säkert tillverkningsfel eller så du du bara svag ;D (no offence)

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Munken_89:

Det ska bara vara att trycka in dom. är så på alla stolar jag har köpt

säkert tillverkningsfel eller så du du bara svag ;D (no offence)

Jag är svag ja men pappa är inte svag, han trycker in och blir helt röd i ansiktet, men ändå så går inte hjulen in. :@@

Permalänk
Medlem

Försök vicka lite samtidigt som ni trycker! Det är en "öppen" ring inne i hålet som hjulets pinne ska haka i. Kan vara svårt att få pinnen att hamna helt rätt ibland.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk

Men jag skulle kolla tillverkarens hemsida för att kolla efter en manual.
Men är 100% att det bara är att trycka in hjulen. (Men kan ju ha fel)

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeeJay1:

Försök vicka lite samtidigt som ni trycker! Det är en "öppen" ring inne i hålet som hjulets pinne ska haka i. Kan vara svårt att få pinnen att hamna helt rätt ibland.

Fixat och klart! Medans man trycker in hjulen så ska man vrida dem lite åt höger och nu sitter allting inne! (y)