Permalänk
Medlem

Värdera begagnad bärbar-tråden!

Hej!
Letar just nu efter begagnad dator för plugg, är riktigt okunnig när det gäller priser på laptops när det kommer till andrahandsvärde.
Istället för att skapa flera trådar eller skriva i orelevanta trådar så kan jag skapa en tråd angående detta. Övriga personer som sitter i samma sits - länka datorn i denna tråden så får ni den förhoppningsvis värderad.

OBS: Ni får gärna kolla längre ner i tråden senare, ifall denna datorn t.ex blivit såld och jag vill ha värdering på en annan.

Jag kan börja med denna datorn jag är väldigt intresserad av:
http://www.inet.se/produkt/1969576/a...56gb-ssd-touch)

Vad är den värd begagnad? 1 år gammal fast med 8 GB ram istället för 4.
Vore 5000 ett bra pris om jag prutar, eller vad ska jag bjuda?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kwame:

Hej!
Letar just nu efter begagnad dator för plugg, är riktigt okunnig när det gäller priser på laptops när det kommer till andrahandsvärde.
Istället för att skapa flera trådar eller skriva i orelevanta trådar så kan jag skapa en tråd angående detta. Övriga personer som sitter i samma sits - länka datorn i denna tråden så får ni den förhoppningsvis värderad.

OBS: Ni får gärna kolla längre ner i tråden senare, ifall denna datorn t.ex blivit såld och jag vill ha värdering på en annan.

Jag kan börja med denna datorn jag är väldigt intresserad av:
http://www.inet.se/produkt/1969576/a...56gb-ssd-touch)

Vad är den värd begagnad? 1 år gammal fast med 8 GB ram istället för 4.
Vore 5000 ett bra pris om jag prutar, eller vad ska jag bjuda?

skulle nog säga att 5k är ett kap!

Permalänk
Medlem

Tack för värderingen, någon mer som kan hålla med om att 5000 är ett kap? Sa till säljaren att jag skulle höra av mig under förmiddagen idag, så behöver få några mer råd snabbt!

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Får den för 4500 kr.... ska man slå till? =o
Egentligen behöver jag inte datorn förän januari, är det ett nog bra kap för att skippa att avakta? Eller är de smartare o vänta?
Kommer datorn funka i 5 år som mina studier är?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080