Är det plats för mSata i en Asus G750JW

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006

Är det plats för mSata i en Asus G750JW

Hej!
Jag har köpt en laptop på blocket (kommer på måndag) Asus G750JW.
Den har bara en vanlig hårddisk.
Jag vill sätta dit en mSata disk, men vet inte om det går.
Är det någon här inne som kanske har en sådan laptop eller som vet om det går?
Jag såg en klipp på You tube när dem bytte diskar i den och där fanns inte någon plats för mSata, men kanske om man tar av bottenplattan?
Tacksam om någon som vet svarar.
Tack på förhand.
Mvh....Peter

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010

Varför måste det vara just msata?

Du kan givetvis byta hårddiskarna till SSD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av AdventureFox:

Varför måste det vara just msata?

Du kan givetvis byta hårddiskarna till SSD.

Ja det är bara för att jag ska få plats med två vanliga hårddiskar också.
Jag trodde det gick med en mSata så jag beställde men sen såg jag filmen och nu är det försent Jag kan givetvis skicka tillbaks den och få en SSD istället, det är ju inga problem. Men tänkte att det skulle undvikas om det gick och stoppa in mSatan i den. Jag har en Dell nu och där har jag mSata.

<Corsair Obsidian 700D>------<>------<>------<NH-D14>------<C>------<>------<WD 1,5 TB>------<Corsair CMPSU-850AX Gold>------<MICROBOOK>------<KRK Rokit 6>

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Mr Simpson:

Ja det är bara för att jag ska få plats med två vanliga hårddiskar också.
Jag trodde det gick med en mSata så jag beställde men sen såg jag filmen och nu är det försent Jag kan givetvis skicka tillbaks den och få en SSD istället, det är ju inga problem. Men tänkte att det skulle undvikas om det gick och stoppa in mSatan i den. Jag har en Dell nu och där har jag mSata.

Jaha.. Nä det är två slots för 2st hårddiskar/SSD. Finns ingen msata på Asus ROG så vitt jag vet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av AdventureFox:

Jaha.. Nä det är två slots för 2st hårddiskar/SSD. Finns ingen msata på Asus ROG så vitt jag vet.

Ok! ...Tack för det.