Lenovo ideapad yoga 11" vs 13"

Permalänk
Medlem

Lenovo ideapad yoga 11" vs 13"

Jag tittar lite på dessa två och vet inte riktigt vilken jag ska ta. Behöver en när jag ska börja plugga(universitet) och framförallt skriva på. Gillar att den kan fungera lite som en surfplatta. Jag behöver inget kraftfullt men vill gärna att det ska flyta på bra. Min fråga är om 11" duger till att skriva på eller är det för litet? Känner en person som vill sälja sin 11" med bra specifikationer (i7, 256gb ssd och 8gb ram). Om jag köper den så får jag den mer en 1000 billgare än om jag köper en ny 13" med specifikationer (i5, 4gb ram och 500gb maskinhårdisk). Vilken ska jag ta?

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappee:

Jag tittar lite på dessa två och vet inte riktigt vilken jag ska ta. Behöver en när jag ska börja plugga(universitet) och framförallt skriva på. Gillar att den kan fungera lite som en surfplatta. Jag behöver inget kraftfullt men vill gärna att det ska flyta på bra. Min fråga är om 11" duger till att skriva på eller är det för litet? Känner en person som vill sälja sin 11" med bra specifikationer (i7, 256gb ssd och 8gb ram). Om jag köper den så får jag den mer en 1000 billgare än om jag köper en ny 13" med specifikationer (i5, 4gb ram och 500gb maskinhårdisk). Vilken ska jag ta?

Det räcker inte bara med typ en chromebook då? Om du bara ska skriva och surfa lite i plugget, så kanske en sådan duger om du har en "riktig" dator också.

Annars kanske en surface 2 eller 3 (beroende på budget) med tangentbord? Då kan du ju anteckna med penna på skärmen också, vilket säkert är svinbra på mattelektioner t.ex.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Joo har en "bra" dator hemma (specs finns i signaturen). Har faktiskt tänkte på det att jag inte kanske behöver en så stark. Är bara rädd att jag ska börja göra något som är krävande typ photoshop, spela något spel vet inte. Men man kanske inte ska tänka på vad man kan behöva utan vad man behöver. Ang surface har jag hört att tangetbordet inte är det skönaste att skriva på men har kollat på den. Har även kikat på Asus transformerbook som jag var inne på väldigt mycket förut, den är inte allt för dyr och har basic kompenenter.'

Mvh Rasmus

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!