Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

MSI GE60 mest prisvärd?

Hej,

Har kollat en del på MSI och ASUS och lite på Alienware men fastnade sedan för MSI och ASUS.
Har nu fastnat för denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
I mitt tycke så borde detta nästan vara den mest prisvärda gaming laptopen för min del, den ligger precis under 10 000kr också
Den har en core i7 och gtx 850m har jag läst mycket gott om.
Jag spelar inte riktigt de senaste spelen men jag vill ända kunna skruva upp grafiken en del bl a i Skyrim o Motogp 14.

Har ni något bättre förslag eller åsikter om denna dator så lyssnar jag gärna.
SSD disk och operativsystem har jag här hemma, tänkte ge Ubuntu med Wine en chans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Ohhh va snygg den var!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Jag ägde en MSI ge70 apache med 850m nyss, den gick varm ca: 95c cpu när man spelade dota 2, skruva isär den och såg en mycket klen kyllösning som kylde cpu och grafik med en liten fläkt. jag bytte pasta till AS5 och fick ner temp till 93c. Det var efter det som jag då lämnade tillbax datorn på öppet köp. Jag har läst en del om dom "tunna" msi datorerna och dom går väldigt varma. jag rekommenderar dig inte alls att köpa en sån, kolla på laptops med 2st kylare, en för cpu och en för grafik. MSI har sådana fast dom är dyrare, Asus har det på dom flesta modellerna och lenovo vet jag inte, den som länkades här i tråden ser ut som den kan ha det.

Om jag enbart körde prime95 så hade jag cpu temp på 76c. Men när jag körde dota2 så hottade grafiken upp temperaturen på cpu mer då dom delar heatpipes till samma fläkt. Super budget kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Lenovon såg riktigt bra ut, tråkigt att MSI blir så varma.
ASUS kostar lite mera mig vetterligen men ska kolla lite mera.