min mikrofon funkar inte i skype

Permalänk

min mikrofon funkar inte i skype

en vacker morgon när jag skulle prata med ett par vänner hörde dom mig inte, men jag hörde dom.
så jag kollade i kontrollpanelen, och såg att om jag blåste i mikrofonen så gick stapeln upp, men om jag sa saker så gick den inte upp.

detta har jag inte sett sen jag först fick mitt headset och plugga in dom.

har ett par plantronics gamecom 780 usb headset

Permalänk
Medlem

Klicka på den knappen i samtalet och byt till rätt mikrofon

Permalänk

har bara en där gamecom 780 och den är i tryckt.
men om du har något mer förslag så tackar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjälp mig tack:

en vacker morgon när jag skulle prata med ett par vänner hörde dom mig inte, men jag hörde dom.
så jag kollade i kontrollpanelen, och såg att om jag blåste i mikrofonen så gick stapeln upp, men om jag sa saker så gick den inte upp.

har bara en där gamecom 780 och den är i tryckt.
men om du har något mer förslag så tackar jag

Aha, missade tydligen det fetmarkerade, pröva att öka micboost isf då

Permalänk

har den på max, men i kontrollpanellen så står det att jag har 2 starka pluppar men inget mer, och den går inte upp om jag inte blåser i den

Permalänk
Medlem

har den på max, men i kontrollpanellen så står det att jag har 2 starka pluppar men inget mer, och den går inte upp om jag inte blåser i den

Jätteviktigt och länka rigg, fullständig dator, HDD, Moderkort, Grafikkort, Inbyggt/EXtern ljudkort, headset med vanliga 2.5mm eller USB anslutning
etc etc etc.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk

https://www.flashback.org/t1941819 hen har samma problem. om det hjälper till

Permalänk

Skype mikrofon fel ---- välja rätt mikrofon

Skype mikrofon fel

Som Relive visar det gäller att välja rätt mikrofon i Skype, lätt att missa när man är lite trött.
Man gör valet när man logar in lätt att missa genom att bara klicka vidare jag googlade på problemet utan hitta svar Microsoft fix it hjälpte inte.

Logga in på nytt och välja rätt mikrofon, vips fungerar det som det ska!
Så lätt så frustrerande!

Permalänk

du kanske måste ominstallera drivern för ljudkort lr mic/headset (om det är usb). baRA så du vet. sen justera volymen efter den ominstallationen.

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk

och sen btw ett vanligt inbyggt/onboard ljudkort kommer ha ganska dålig gain på micingången, kanske 30-40db, med massa distorsion. en riktig micstärkare kommer ha minst 60db gain utan dist typ. det är i praktiken en enorm skillnad. även den sämsta/billigaste micstärkaren borde vara betydligt bättre än ljudkortet (om det inte är rejäla/riktigt dyra (typ som en hel dator) grejer dvs).

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden