HJÄLP fotoredigerings program!!!!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2014

HJÄLP fotoredigerings program!!!!

Hej jag undrar om det finns några bra gratis fotoredigerings program som kan tillexempel lyfta fram nåns ansikte med färger och skugga lite i bakrunden! Kör på mac ska snart skaffa windows men det är bra om det finns till båda OCH det får kosta men inte över 300! Snälla hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

GIMP kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Aerocool DS Cube|AMD Ryzen 5 1600X|Hd 7950|MSI B350M Mortar Arctic|16 GB RAM|Kingston 120GB SSD|2 TB Lagring|Deepcool Captain 240EX|Plexgear 600W PSU

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Yooriitzz:

GIMP kanske?

Det känns krångligt!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Det ÄR inte krångligt!!! JAG lovar!!! Kolla tutorials!!! Finns massor på YOUTUBE!!!

CoreOS

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Falköping
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av TheOhYeah:

Hej jag undrar om det finns några bra gratis fotoredigerings program som kan tillexempel lyfta fram nåns ansikte med färger och skugga lite i bakrunden! Kör på mac ska snart skaffa windows men det är bra om det finns till båda OCH det får kosta men inte över 300! Snälla hjälp

Adobe Lightroom funkar kalas. Dock inte gratis *snip* §7

Corsair Obsidian 900D, Intel Core i7 6800k@4.2ghz/1.290v, Asus Rampage V Edition 10, Asus Strix GTX 1080, Corsair Vengeance LPX 3000mhz 4x4gb, Corsair RM650i

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av TheOhYeah:

Skrivet av TheOhYeah:

Det känns krångligt!!

SLUTA skriv med massa utropstecken!

Och det finns b.l.a.
http://pixlr.com (Något online tjofräs)
http://www.gimp.org (Gratis och gott)
http://www.adobe.com
Adobe Lightroom (Tror det finns en 30-day trial version på deras hemsida)
Adobe Photoshop (Tror det finns en 30-day trial version på deras hemsida)
Adobe Photoshop Mobile App (Tror det finns gratis Photoshop till mobilen om det är enklare grejer du ska göra)

Pick your choice.
Det finns google, youtube och forum om du kör fast. Högst troligen med tanke på att du verkar vara 12 år gammal med en tålamodsnivå omkring typ -4, så kommer du köra fast om du aldrig använt något editeringsprogram förut.

Men om du tar ett glas lemonade, sätter på lite Beethoven No.14 och tar ett djupt andetag. Så kommer du säkert att reda ut det där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007

Gimp

Krita

Pinta

Att menyn ovan inte syns i vissa applikationer är att jag kör med en global meny (något liknande mot Apple's OSX)

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.