Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2013

Ny Gamingstol (runt 2-3k)

Tjenare!
Jag tänker köpa en ny stol för min gamla Ikea fotölj sjunger på sista versen! Jag har kollat lite på komplett.se och Netonnet och då hittar jag stolar från AKRacing och DXRacer. min kusin har en DXRacer och den var riktigt skön men jag tycker att den var lite dyr 3295kr men är AKRacing något å hänga i julgranen? Är det nån som har en sådan?
Det finns två modeller premium och inte premium (2195kr och 2795kr) är premium värd det lilla extra? Vad är det den har som non-premium inte har?

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2001

Skulle föreslå en cockpit kanske? Du vill ha upp fötterna i höjd med arslet så du kan få en mer halvliggande ställning. Mindre belastning på ländryggen och mus/tangentbord för gaming vid sidan om. (sänkta axlar och återigen minskad belastning) Jag använder Fang Gameboard/G13 i stället för klumpiga full size tangentbord så jag slipper den tråkiga kontorsgamingen med mus och tangentbord framför en och gubbställning framför liten sketen 27" monitor.

Väl så komfortabelt som i fåtöljen i vardagsrummet med gamepad och ger lite känsla av kejsare... Typ https://www.youtube.com/watch?v=mtBEBbLqqDA

Om du inte ska köra så är det ju inte så svårt fixa någonting att sätta en bilstol på så du får upp lite höjd om det krävs för monitorn eller lättare i/urstigning och så en fotpall till det Kan säkert hitta en bilstol av högre kvalitet för mindre pengar när du slipper betala för de sämre bitarna av AK racing stolarna. Armstöd vill du inte ha bara i vägen.

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
Palit Jetstream X 1080 ti