Tips på mod till Corsair Carbide Air 540

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Aug 2012

Tips på mod till Corsair Carbide Air 540

Tjena, ska nu börja med mitt första projekt men har allt för många idéer angående färgkombinationer, söker därför tips och åsikter! Listar några idéer så får ni mer än gärna komma med feedback

* Galler i botten och bort med hårddiskarna
* Lacka allt rött på moderkortet svart (ev. samma färg som chassit blir)
* Alla kablar ska sleevas
* Lackera chassi och galler (ev. motivlacka om jag hittar något jag gillar)
* Gravera fönster
* Lackera kylaren (endast ramen runt, självklart inte flänsarna)
* Fläktar utan LED och sätta vita dioder runt toppen så det lyser ned på allt

Färgkombinationer jag är inne på är vit/svart, grön/svart, vit/blå, orange/svart, röd/svart och säkert fler om jag ser något snyggt. Som ni ser går tankarna åt alla håll. Vill gärna att datorn ska matcha min kringutrustning.
Om motivlack kommer på frågan så blir det självklart speltema och då står det mellan Skyrim, WoW, GW2, Hitman, CoD och GTA.
Det som kommer förändras på insidan inom snar framtid är mobo, DDR4 ram och vattenkylning till GPU.

Gallret kan kommas att bytas

Ursäkta kabeldragningen, har inte fått fläktkontrollen än

Här finns väl inte så mycket att göra annat än kanske nytt fläktgaller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perstorp, skåne
Registrerad
Aug 2012

Sätta en ''nätagg-gömma'' fast ovanför hårdiskarna om går precis under moderkortet skulle nog kunna bli snyggt

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Aug 2012

Har ju redan nätagget dolt bakom moderkortet, hårddiskarna som syns kommer hamna bakom moderkortet med dom andra