Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2014

Naturbilder

Hej,
Många fina sommarbilder i sommarfototråden. Men hur kommer det sig att senaste inläggen hamnar sist? Borde inte de första komma först?
Jag är ny i forumet så det kanske är något jag missat där.
Jag hjälper till pål Göteborgs Fotofestival som har veckotävlingar under augusti och prisutdelning och vernissage nu i slutet på september. Temat är just naturfoto, stränder och mötet mellan land, hav och människor. Det är bra priser i fototävlingarna men det är en ideell förening utan vinstintresse som håller i arrangemanget och de engagerade lägger mycket ideell tid. Skulle det var ok att informera lite om arrangemanget i det här forumet? Vi kommer bland annat att ha kurser och workshops i naturfoto. Det kommer mer info där på vår hemsida www.goteborgsfotofestival.nu framöver.
Och en annan praktisk fråga. Hur går ni för att lägga upp bilder. Måste man lägga upp dem som länkar? Hittade ingen funktion för att ladda upp dem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av canikon:

Hej,
Många fina sommarbilder i sommarfototråden. Men hur kommer det sig att senaste inläggen hamnar sist? Borde inte de första komma först?
Jag är ny i forumet så det kanske är något jag missat där.
Jag hjälper till pål Göteborgs Fotofestival som har veckotävlingar under augusti och prisutdelning och vernissage nu i slutet på september. Temat är just naturfoto, stränder och mötet mellan land, hav och människor. Det är bra priser i fototävlingarna men det är en ideell förening utan vinstintresse som håller i arrangemanget och de engagerade lägger mycket ideell tid. Skulle det var ok att informera lite om arrangemanget i det här forumet? Vi kommer bland annat att ha kurser och workshops i naturfoto. Det kommer mer info där på vår hemsida www.goteborgsfotofestival.nu framöver.
Och en annan praktisk fråga. Hur går ni för att lägga upp bilder. Måste man lägga upp dem som länkar? Hittade ingen funktion för att ladda upp dem?

Hej och välkommen till Swec.

Att senaste inläggen hamnar sist, är lite snabbförklarat att detta jag skriver just hamnar sist. Det blir lite mer logiskt.

Ja länkar/bildhostar är det som gäller.
Många fotografer använder Flickr (me to) då det är liite mer en bara en vanlig bildhost

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55