Bränna in text i en film fil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013

Bränna in text i en film fil

Ok jag har laddat ner en .mp4 film och en .srt subtitle fil. Jag skulle vilja kunna spela upp denna film på PS3:et med text, och därför så skulle jag vilja bränna in undertexten i filmen. Då undrar jag om någon vet ett bra program för detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Apr 2007

Går det att spela upp .mkv-filer på PS3an?
Isåfall kan du använda MKVToolNix och paketera .mp4an med .srt filen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av kadimski:

Ok jag har laddat ner en .mp4 film och en .srt subtitle fil. Jag skulle vilja kunna spela upp denna film på PS3:et med text, och därför så skulle jag vilja bränna in undertexten i filmen. Då undrar jag om någon vet ett bra program för detta?

Handbrake

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av crille631:

Går det att spela upp .mkv-filer på PS3an?
Isåfall kan du använda MKVToolNix och paketera .mp4an med .srt filen.

För att svara på din fråga. Nej man kan inte spela upp .mkv på PS3 :-/

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013

Jag hade för mig att det gick?
EDIT: kom på att jag försökte förut men det funkade ej

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Vill minnas att mkvToolnix även klarar av .mp4 output containers, så det BORDE gå att slå ihop dom i det programmet. Vet inte om TSMuxer kan vara något annars.

CPU: i7-4790k // MB: Gigabyte Z97X-Gaming 3 // MEM: 16GB Corsair Vengeance (2x8GB 1600MHz) // GPU: EVGA GTX 980 Ti 6GB // SSD: 1x250GB Samsung EVO, 1x240GB Seagate SSD, 1x120GB Kingston HyperX // HDD: 3x1TB