Permalänk
Medlem

Sleevning

Hej

Tänkte bara kolla om ni har några bra tips på sidor där man kan beställa sleevning med tillbehör?

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

doh! Tack... hade för mig att den var nerlagd...

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenum:

doh! Tack... hade för mig att den var nerlagd...

Det var sleeva.se som la ner har jag för mig

Permalänk
Avstängd

Varför sleevar man? är det endast av estetiska skäl eller finns det andra skäl? Använder man kablarna som redan finns i nätagget?

Kan man förlänga kablarna?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Varför sleevar man? är det endast av estetiska skäl eller finns det andra skäl? Använder man kablarna som redan finns i nätagget?

Kan man förlänga kablarna?

Estetiskt, det ser snyggare ut. Du kan ju också såklart byta kablarna helt om du skaffar verktyg (atx pin remover brukar dom heta i butiker) för att ta bort kontakterna från kabeln, och då således förlänga om du vill.

Dock tycker jag att färdigsleevad kabel är snyggare, alltså den av högre kvalitet då den använder ett tygmaterial, i stället för den plasttyp som man kan köpa överallt där sleevingutrustning säljs. Det är ju såklart ett steg upp i pris för dom.

Problemet med färdigsleevad är ju då att det oftast är tal om förlängningar då nätaggstillverkarna endast använder egna konfigurationer på sina modulära agg, och det endast är kontakterna du kopplar till dina komponenter som är standard.
I mitt bygge nu tänker jag köra med bitfenix förlängare där det går (24pin, eps12v, pci-ex), dock förutsätter ju det att man kan stoppa undan orginalbiten av kabeln på ex. baksidan där man har "kabelhärvan". Det funkar fint i mitt fall då jag har ett chassi där nätagget inte ens syns från fönstersidan (enthoo primo)

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Estetiskt, det ser snyggare ut.

Jag har för mig att man började med sleeve:ning på den tiden då man använde parallell-ATA. Genom att skära upp och sleeve:a en bred bandkabel till fet kabel så kunde man förbättra luftflödet i lådan, och kablarna var lättare att lägga.
Att sleeve:a varje individuell kabel i en 24-pinnars moderkortskabel tycker jag därför är att gå lite baklänges ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag har för mig att man började med sleeve:ning på den tiden då man använde parallell-ATA. Genom att skära upp och sleeve:a en bred bandkabel till fet kabel så kunde man förbättra luftflödet i lådan, och kablarna var lättare att lägga.
Att sleeve:a varje individuell kabel i en 24-pinnars moderkortskabel tycker jag därför är att gå lite baklänges ...

Dock är det väldigt snyggt, vilket var min poäng