Skall fixa en ny mobil idag.

Permalänk
Medlem

Utan att ens ha närmare bekantskap med varesig Galaxy eller Sony, så vet jag att det är och förblir klasskillnad mellan dessa två vanligtvis gällande övrig elektronisk hårdvara, Sony är kanske den bästa all over. Ruskigt bra. Och detta tror jag inte skiljer sig från tele-marknaden, utan Sony lär överskugga Samsung i hårdvara, och mjukvaran är ju densamma så antingen Sony eller I5S, LG är LG, low end-märke.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Utan att ens ha närmare bekantskap med varesig Galaxy eller Sony, så vet jag att det är och förblir klasskillnad mellan dessa två vanligtvis gällande övrig elektronisk hårdvara, Sony är kanske den bästa all over. Ruskigt bra. Och detta tror jag inte skiljer sig från tele-marknaden, utan Sony lär överskugga Samsung i hårdvara, och mjukvaran är ju densamma så antingen Sony eller I5S, LG är LG, low end-märke.

Väl snarare mjukvara sony är bättre vad jag vet så kör dom liknande hårdvara. Dock gillar jag mer oled än LCD

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Väl snarare mjukvara sony är bättre vad jag vet så kör dom liknande hårdvara. Dock gillar jag mer oled än LCD

Vad menar du med mjukvara? I telefoni kör de ju med Android, Googles mobil-OS, så de är ju båda hårdvarutillverkare i de allra flesta fallen.

Att de skulle köra liknande hårdvara må vara sant, men då Sony varit en gigant i så många fler år, Apples stora förebild, så kan man se vem som liknar vem, i så fall. Sony brukar särskilja sig och Sony brukar sällan vilja framstå som en budget-tillverkare, vilket Samsung är, oftast iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Synd, för M8 är nog den bästa telefonen i denna generationen. Dess enda svaghet är kameran, i övrigt så är den bäst på flera saker.

Oavsett så borde du i alla fall inte köpa en iPhone 5S då denna är nästan ett år gammal nu och en uppföljare kommer inom kort.
Även om du väntar på nästa iPhone så får du vara beredd på att batteritiden inte blir någe bättre, de flesta rykten visar på en ultratunn telefon, och dessa får ju självklart inte plats med lika stort batteri som normaltjocka.
Sedan har ju iPhones även historiskt sett aldrig varit bra på batteritid, de har legat precis i mitten i de flesta generationer.

ja en iphone har varit dåliga i batteriet min moto e har svin grymm batteri tid och laddas på 1-2 timmar

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Vad menar du med mjukvara? I telefoni kör de ju med Android, Googles mobil-OS, så de är ju båda hårdvarutillverkare i de allra flesta fallen.

Att de skulle köra liknande hårdvara må vara sant, men då Sony varit en gigant i så många fler år, Apples stora förebild, så kan man se vem som liknar vem, i så fall. Sony brukar särskilja sig och Sony brukar sällan vilja framstå som en budget-tillverkare, vilket Samsung är, oftast iaf.

Dom kör olika teman. Dessutom är samsungs touchwiz slagit världsrekord i slöhet (byter man rom är den trevlig dock). Vågar man inte rota så är det just mjukvaran som är största skillnaden. Men även skärm och hur skön den är att hålla i är också viktigt. Ren hårdvara kör dom väl samma soc (vissa av samsungs kör deras egna exynos, vissa versioner av t.ex s5)?

Budget vet jag inte, inte deras s5. Vist den kanske känns i handen som budget.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

offtopic: Jag har haft telenor sen 2010, o har bytt telefon varje år, o fortf. "tjänat" på de..
Alltid haft 200:- rabatt per månad, dubbla förhöjda avgifter, o samtidigt kännt att de varit helt ok..

ontopic: Jag skulle vänta nån månad tills de släpper SGS5 Prime, iPhone 6 och Z3.. Inte länge kvar tills nån av dom är här..

Edit: Personligen hade ja valt iPhone 6, Då jag känner att "det bara funkar".. utan lagg eller hängningar..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

offtopic: Jag har haft telenor sen 2010, o har bytt telefon varje år, o fortf. "tjänat" på de..
Alltid haft 200:- rabatt per månad, dubbla förhöjda avgifter, o samtidigt kännt att de varit helt ok..

ontopic: Jag skulle vänta nån månad tills de släpper SGS5 Prime, iPhone 6 och Z3.. Inte länge kvar tills nån av dom är här..

Edit: Personligen hade ja valt iPhone 6, Då jag känner att "det bara funkar".. utan lagg eller hängningar..

Spännande inlägg. Jag tillhör de gammalmodiga som inte tycker man kan tjäna pengar på att betala något.

Det är ju rätt intressant att det är flera i tråden som tycker att mobiltelefonoperatörer i princip bedriver välgörenhet.

Z2 eller LG G3 är telefonen man ska satsa på. Intressant att iPhone 6 rekommenderas då den överhuvudtaget inte ens är i närheten av att släppas. Varför inte rekommendera/vänta Z3 eller Galaxy S6? Eller varför inte vänta ett halvår till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Spännande inlägg. Jag tillhör de gammalmodiga som inte tycker man kan tjäna pengar på att betala något.

Det är ju rätt intressant att det är flera i tråden som tycker att mobiltelefonoperatörer i princip bedriver välgörenhet.

Medhåll, det brukar bli bäst om man ser det sådär.

Citat:

Varför inte rekommendera Z3 eller Galaxy S6?

Skrivet av Nevil:
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Spännande inlägg. Jag tillhör de gammalmodiga som inte tycker man kan tjäna pengar på att betala något.

Det är ju rätt intressant att det är flera i tråden som tycker att mobiltelefonoperatörer i princip bedriver välgörenhet.

Z2 eller LG G3 är telefonen man ska satsa på. Intressant att iPhone 6 rekommenderas då den överhuvudtaget inte ens är i närheten av att släppas. Varför inte rekommendera/vänta Z3 eller Galaxy S6? Eller varför inte vänta ett halvår till?

Så iPhone 6 är inte i närheten av att släppas? Visst, ingenting spikat, Men de har släppt ALLA andra iPhones i September, Så varför inte fortsätta ? SGS6 tror jag, Om man kollar när Samsung släppt sina GS telefoner tidigare, kommer släppas till våren isf..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |